اپل: باگ مرورگر سافاری دلیل رد شدن مک بوک پرو 2016 از تست Consumer Reports

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ظاهرا پس از همکاری با Consumer Reports به این نتیجه رسیده که وجود یک باگ در مرورگر سافاری باعث بروز مشکل در باتری مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شده است.
تبلیغات

اپل روز گذشته اعلام کرد دلیل عملکرد نامناسب باتری مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ این کمپانی در تست‌های Consumer Reports، وجود باگی در مرورگر سافاری است که باعث شده عمر باتری این لپ‌تاپ در هر آزمایش متفاوت از دیگری و دور از انتظارات اولیه باشد. چند هفته‌ پیش، Consumer Reports به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راهنماهای خرید، برای اولین بار مک بوک پرو جدید اپل را از لیست پیشنهادی خرید لپ‌تاپ خود خارج کرد.

با وجود اینکه بسیاری از کاربران شکایاتی در رابطه با مشکل باتری مک‌بوک پرو‌های جدید اعلام کرده‌اند، اما همچنان شاهد این موضوع هستیم که اپل در مورد وجود یک باگ در مرورگر سافاری اصرار دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در آزمایش‌های انجام‌شده توسط Consumer Reports از تنظیماتی استفاده می‌شود تا کش مرورگر غیرفعال و در زمان بارگذاری یک وب‌سایت، همواره اطلاعات از منبع دریافت شود. اپل معتقد است که این نوع تنظیمات به‌ندرت توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همین رو این مشکل باعث شده است آزمایش باتری Consumer Reports نتایج نامعقولی به همراه داشته باشد. اپل اعلام کرد که پس از پی بردن به مشکل، از Consumer Reports خواسته است تا آزمایش باتری را دوباره برای مک بوک پرو ۲۰۱۶ انجام دهند، حال آنکه این راهنمای خرید اعلام کرد که نتایجی یکسان را در آزمایش‌های مختلف برای این لپ‌تاپ اپل دریافت کرده است. اپل این مشکل را از طریق انتشار یک بروزرسانی نرم‌افزاری حل می‌کند.

Consumer Reports اعلام کرده است که تست دوباره‌ی مک بوک پرو ۲۰۱۶ را پس از دریافت بروزرسانی مورد نظر انجام خواهد داد. این مجله همچنین تأیید کرده است که کش سافاری را طبق قوانین آزمایش‌های خود غیرفعال می‌کند.

حتی اگر اپل بتواند با بروزرسانی سافاری مشکل ایجادشده در Consumer Reports را حل کند؛ همچنان سؤالات بی‌پاسخی در رابطه با عملکرد باتری این لپ‌تاپ وجود دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از کاربران اپل گزارش‌هایی در خصوص عملکرد نامطلوب باتری این محصول ارائه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات