نسل جدید باتری های خودرو سامسونگ با ۲۰ دقیقه شارژ و توانایی طی ۵۰۰ کیلومتر

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ خبر از تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی داد.
تبلیغات

در سال ۲۰۲۱ میلادی، تعدادی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان چندین مدل خودروی الکتریکی تولید و عرضه خواهند کرد. تکنولوژی باتری‌ها می‌تواند شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی و ویژگی‌های موجود در آن‌ها را محدود کند، اما سامسونگ می‌خواهد دید مشتریان را به دهه‌ی پیش‌رو معطوف کند. سامسونگ SDI، شرکت کره‌ای فعال در زمینه‌ی ساخت باتری‌های لیتیوم یونی و سیستم‌های انرژی نو، که وظیفه‌ی تأمین باتری برای کمپانی بزرگ بی‌ام‌و را نیز بر عهده دارد، امروز در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ خبر از تولید نسل آینده‌ی باتری‌ها داد. این باتری‌ها شعاع حرکتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را برای خودروهای الکتریکی تأمین خواهند کرد و به سیستم شارژ سریع مجهزند. سامسونگ SDI، مدت زمان شارژ سریع این باتری را ۲۰ دقیقه اعلام کرده است.

باتری با چگالی زیاد، طوری طراحی شده است که بتواند در مدت زمان یک توقف کوتاه برای صرف یک نوشیدنی در طی مسیر، قدرت لازم برای ۵۰۰ کیلومتر حرکت را ذخیره کند (چیزی حدود ۸۰ درصد ظرفیت کل باتری). شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر در مقایسه با متوسط شعاع حرکتی تسلا مدل اس با شارژ کامل بیشتر است و می‌توان اقرار کرد که سامسونگ گام بزرگی برداشته است. به‌جای استفاده از سلول‌های بیشتر در باتری خودروهای الکتریکی که باعث بالا رفتن وزن باتری و خودرو می‌شود، سامسونگ امیدوار است با استفاده از سیستم شارژ سریع، مشابه سیستمی که در تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، مشتریان دچار اضطراب ناشی از تمام شدن شارژ باتری‌ها نشوند و بتوانند بدون توقف‌های طولانی، مسافت‌ زیادی رانندگی کنند.

علاوه بر این خبر، سامسونگ SDI خبر از بهبود باتری‌های سیلندری 21700 داد. در نسل جدید این باتری‌ها، که تا حدودی شبیه گلوله‌های شات‌گان هستند، چگالی انرژی، قدرت و کارایی بهبود یافته است. قطر این باتری‌ها ۲۱ میلی‌متر و طول آن‌ها ۷۰ میلی‌متر است و به‌خاطر همین ویژگی‌ها، سازندگان بزرگ خودروهای الکتریکی به این باتری چشم دوخته‌اند. تسلا نیز در رقابت با سامسونگ SDI اخیرا اعلام کرده است که کارخانه‌ی Gigafactory آن با تمام ظرفیت، کار ساخت سلول‌های باتری‌‌های لیتیوم یونی این شرکت را که در همکاری با پاناسونیک طراحی شده‌اند، آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات