وزیر ارتباطات: باید از کسب‌وکارهایی نظیر اسنپ و تپسی حمایت کنیم

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با اعلام حمایت این وزارت‌خانه از کسب‌وکارهای نظیر اسنپ و تپسی اعلام کرد که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حل مشکلات این اپلیکیشن‌ها گفت‌وگو می‌کند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از افرادی است که از کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت می‌کند و سعی دارد مشکلات آنها رفع کند. واعظی که به تازگی از اسنپ و تپسی حمایت کرده بود، در اظهار نظر جدید خود اعلام کرد که با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکلات و قوانین کسب‌وکاری اسنپ و تپسی و مشاغلی نظیر این دو گفت‌وگو می‌کند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه گفت: «در خصوص کسب‌و‌کارهای جدید و فعالیت‌های نرم‌افزارهای موجود در فضای مجازی هنوز فرهنگ‌سازی کافی و لازم انجام نشده است. در حال حاضر کسب‌وکارهای سنتی به طور دائم در حال مشکل‌تراشی برای اسنپ و تپسی هستند و اصناف نیز این کسب‌وکارها را به رسمیت نمی‌شناسند.»

واعظی در مورد کمبودهای قانونی در این زمینه اعلام کرد: «در تلاش هستیم تا اگر مشکل مقررات در این حوزه وجود دارد یا نیاز به مصوبه‌ی دولت است، برای این امور جایی باز کنیم؛ چرا که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باور هستیم که باید از این نوع کسب‌وکارها حمایت کنیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: «باید توجه داشت برخی موضوعات در حیطه‌ی فعالیت‌های وزارتخانه ما قرار ندارد. برای مثال زمانی که بحث‌های بیمه‌ای مطرح می‌شود، ما در نهایت تنها می‌توانیم یک نامه به نهاد مربوطه بنویسیم. نکته‌ی دیگر آنکه تمام قوانین موجود به فضای حقیقی مربوط می‌شود و عده‌ای می‌خواهند همان قوانین در حوزه فضای مجازی نیز اجرایی شود؛ اما در هرصورت برای این فضا نیاز به قوانین خاص وجود دارد.»

واعظی گفت: «ما به عنوان مسئول دولتی در این مدت فرصت کمتری برای تبادل نظر با بخش خصوصی داشتیم، زیرا در این مدت مشغول گسترش دامنه دسترسی و افزایش پهنای باند بودیم و اگر این کارها انجام نمی‌شد، شاید جای کار بخش خصوصی هم وجود نداشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات