بی‌ ام‌ و سریع‌ترین مدل سری ۵ را با نام M550i معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ اقدام به معرفی مدل M550i کرد که در حال حاضر به عنوان سریع‌ترین نسخه از سری ۵ شناخته خواهد شد.
تبلیغات

به ماه آوریل که برسیم بی‌ام‌و سری ۵ با کد M550i به بازار خواهد آمد و خود را به عنوان سریع‌ترین مدل سری ۵ که تاکنون توسط بی‌ام‌و تولید شده است، مطرح خواهد کرد؛ البته این موضوع تا زمانی صدق خواهد کرد که نسل جدید M5 معرفی و وارد جاده‌ها نشود.

بی‌ام‌و M550i با کد اتاق G30 و به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک خواهد بود که از مدل 550i به ارث برده است. این مدل همانند 550i مجهز به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی به حجم ۴.۴ لیتر خواهد بود که به کمک سیستم تویین توربو می‌تواند ۴۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند.

بی‌ام‌و M550i

قدرت ۴۶۲ اسب بخاری بی‌ام‌و M550i در کنار کاهش وزن چشمگیری که در این خودرو صورت گرفته است، می‌تواند سری ۵ را در عرض ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر این خودرو را هم رده و هم سطح با بی‌ام‌و M5 نسل قبلی یعنی اتاق F10 قرار می‌دهد. 

بی‌ام‌و M550i

پیشرانه‌ی این مدل به یک جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ساخت شرکت ZF متصل خواهد شد و سایر قسمت‌های طراحی M550i نیز با سری ۵ های جدید با کیت M پکیج یکسان خواهند بود. این بخش‌ها شامل جلوپنجره‌ی کلیوی شکل، قاب آینه‌های جانبی، فلاپ آیرودینامیکی جلو و خروجی‌های هوای کناری در پشت چرخ‌های جلو هستند. البته رینگ‌های سبک وزن مدل M550i نیز با آنچه در یک سری ۵ معمولی می‌بینیم متفاوت هستند. دیگر نکته‌ی متمایز این مدل استفاده از یک سیستم اگزوز جدید است که چهار عدد خروجی مربع شکل دارد. این خروجی‌های چهارگانه در داخل دو عدد حاشیه‌ی مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. 

بی‌ام‌و M550i

بی‌ام‌و قیمت مدل M550i را برای بازار ایالات متحده تا پیش از عرضه‌ی این خودرو در ماه آوریل اعلام خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات