بهترین خودروهای سال 2016؛ شورولت بولت، خودروی سال

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
عنوان بهترین خودروی سال در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ اغلب به خودروهای الکتریکی یا هیبریدی تعلق ‌می‌گیرد. این موضوع نشان از مقبولیت بیش از پیش محصولات برقی در میان مردم و خودروسازان دارد.
تبلیغات

طرفداران خودروهای سبز برای اعطاء نشان خودروی سال بسیار خوشحال بودند. این جایزه در سه بخش خودروی سواری، کامیون و خودروهای کاربردی به محصولات برتر داده می‌شود.

نشان خودروی سال آمریکای شمالی به یک خودروی الکتریکی، یعنی خودروی شورولت بولت ۲۰۱۷ رسید. جایزه‌ای که سابقاً به خودروهای سبز و پاک تعلق نمی‌گرفت. صبح روز دوم نمایشگاه برنده نشان خودروی سال اعلام شد و خودروی شورولت بولت موفق به دریافت این نشان ارزشمند شد.

این خودرو در مدل پایه قیمتی معادل ۳۷۵۰۰ دلار دارد که بعد از هاچ‌بک جنرال موتور که ۲۳۸ مایل برد حرکتی دارد، در رتبه دوم با ۲۰۰ مایل برد حرکتی قرار می‌گیرد. این خودرو به تنهایی جوایز مختلفی دریافت کرده است که شامل بهترین خودروی سال با بیشترین ارزش خرید از سوی سایت greencarreport نیز می‌شود.

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷
نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷

رقبای دیگر شورولت بولت برای دریافت این جایزه جنسیس G90 و ولوو S90 بود. G90 یک خودروی لوکس اندازه بزرگ چهار درب که زاده‌ی برند جنسیس شرکت هیوندای است. سدان زیبای S90 نیز سال گذشته توسط شرکت سوئدی ولوو عرضه شد. 

در بخش خودروی کاربردی یا Utility برای اعطاء نشان خودروی سال، خودروی کرایسلر پاسیفیکا (Pacifica) توانست این جایزه را از آن خود کند. این خودرو به طور کامل حاصل بازطراحی نسخه فیات کرایسلر لجندری (Legendary) مینی ون بوده است. برد حرکتی پاسیفیکا در میان رقبای هیبرید پلاگین موجود بسیار رقابتی و مناسب ارزیابی می‌شود. طبق اعلام EPA برد حرکتی این خودرو در حالت الکتریکی خالص ۳۳ مایل و در زمره اولین خودروهای مینی ون است که می‌تواند به طور کاملاً برقی حرکت کند و هشت سرنشین به همراه داشته باشد.

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷

جگوار F – pace اولین خودروی کاربردی جگوار محسوب می‌شود که بسیار اسپرت طراحی شده است و می‌توان پیشرانه دیزلی به صورت آپشن روی آن نصب کرد. سومین رقیب در دسته خودروهای کاربردی مزدا cx-9 است که از محصول ژاپنی Zoom Zoom صاحب بزرگ‌ترین خودروهای شاسی بلند الهام گرفته شده است.

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷

در بخش کامیون، سه پیکاپ اندازه بزرگ، شامل فورد سری F، هوندا ریجلاین و نیسان تایتان نامزد دریافت جایزه شدند. در میان این سه خودرو، هوندا ریجلاین برنده خودروی سال شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات