فاکسکان ۸.۸ میلیارد دلار برای تولید LCD در چین سرمایه‌گذاری می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان و شارپ در پی سرمایه‌گذاری ۸.۸ میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور تولید ال‌سی‌دی در چین هستند.
تبلیغات

دو کمپانی شارپ و فاکسکان در تلاش‌ هستند تا به‌صورت مشترک برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به‌منظور تولید ال‌سی‌دی در کشور چین حدود ۸.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

کارخانه‌ی Sakai Display Products Corp مقصد سرمایه‌گذاری مشترک شارپ و فاکسکان خواهد بود که از فناوری نسل ۱۰.۵ تولید پنل‌های ال‌سی‌دی بهره خواهد برد. بر اساس شنیده‌ها، این کارخانه تا سال ۲۰۱۹ میلادی به‌صورت عملیاتی کار خود را آغاز خواهد کرد. فاکسکان و شارپ این کارخانه را برای تولید پنل‌های ال‌سی‌دی سایز بزرگ اختصاص داده‌اند. ظرفیت تولید و عرضه‌ی پنل‌های ال‌سی‌دی در این کارخانه سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار خواهد بود.

سرمایه‌گذاری ۸.۸ میلیارد دلاری فاکسکان و شارپ به‌منظور پاسخ به تقاضای بالا برای پنل‌های ال‌سی‌دی با سایز بزرگ است که در مانیتورها و تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانیتورها و تلویزیون‌های مجهز به پنل‌های ال‌سی‌دی بزرگ در کشورهای آسیایی با تقاضای بالایی روبرو هستند.

مجموع تولیدات کل کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی ارائه‌ی پنل‌های بزرگ ال‌سی‌دی امسال تحت تأثیر تعطیل شدن یکی از کارخانه‌های سامسونگ قرار گرفت که بیش از ۳ درصد از مجموع تولید همه‌ی کمپانی‌ها را به خود اختصاص داده بود. همچنین باید به کمبود پنل‌های ال‌سی‌دی به علت تعطیل شدن شماری از کارخانه‌ها در تایوان در پی وقوع زلزله در ماه مارس اشاره کرد.

کمپانی چینی BOE Technology آماده کردن زیرساخت برای تولید نسل ۱۰.۵ پنل‌های ال‌سی‌دی خود را از دسامبر سال گذشته آغاز کرده است و انتظار می‌رود تولید این کارخانه از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود.

کمپانی‌های دیگری نیز در چین وجود دارند که از برنامه‌های خود برای توسعه‌ی زیرساخت به‌منظور تولید پنل‌های ال‌سی‌دی سخن گفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات