در مورد پیشرانه‌ی LT5 شورولت کوروت بیشتر بدانید

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شورولت جزئیاتی از پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی LT5 مدل کوروت منتشر کرد.
تبلیغات

به‌تازگی جزئیات مربوط به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی تنفس طبیعی ۶.۲ لیتری با طراحی DOHC در وب‌سایت بخش سرویس جنرال‌موتورز رؤیت شده است. جنرال‌موتورز سپس اقدام به حذف این اطلاعات از روی وب‌سایت خود کرد؛ اما برخی از کاربران توانستند از این اطلاعات عکس بگیرند و آن را ذخیره کنند. 

بر اساس این اطلاعات، پیشرانه‌ی با نام کد LT5 شناخته می‌شود؛ نامی که جنرال‌موتورز در ماه سپتامبر به ثبت رسانده بود. این پیشرانه همچنین به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) و فناوری تزریق مستقیم سوخت جنرال موتورز با نام ( SIDI) مجهز شده است. ساختار کلی این پیشرانه از جنس آلیاژ آلومینیوم است.

بر اساس اطلاعات آمده در اسناد جنرال‌موتورز، پیشرانه‌ی یادشده در کوروت مدل ۲۰۱۸ استفاده خواهد شد. در این اسناد مدلی که قرار است از این پیشرانه استفاده کند با کد Y معرفی شده است و کد Y در بین محصولات جنرال‌موتورز، نشان‌دهنده‌ی مدل شورولت کوروت است. 

شورولت کوروت

نام LT5 برای دوستداران و علاقه‌مندان کوروت چندان نا‌آشنا و غریبه نیست؛ چرا که این کد قبلا برای اشاره به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۷ لیتری به کار می‌رفت؛ پیشرانه‌ای که در کوروت ZR-1 نسل چهارم (C4) مورد استفاده قرار گرفته بود. حال این نام دوباره روی وب‌سایت شرکت Katech که وظیفه‌ی تولید پیشرانه‌های قدرتمند جنرال‌موتورز را بر عهده دارد، دیده شده است. جالب است که نام این پیشرانه در وب‌سایت کاتک در کنار نام کوروت نسل هشتم (C8) آمده است که با نام (Zora) نیز شناخته می‌شود.

نام LT5 نشان‌دهنده‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های بلوک کوچک هشت سیلندر V شکل سری LT جنرال‌موتورز نیز هست. پیشرانه‌ی دیگر این خانواده یعنی مدل LT4 در خودروهای کوروت Z06 نسل هفتم، شورولت کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی، ۶.۲ لیتر حجم دارد و به سوپرشارژر نیز مجهز است و توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

شورولت کوروت

نسخه‌ی نهایی پیشرانه‌ی LT5 به احتمال زیاد در دو حالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حالت اول این پیشرانه روی شورولت کوروت C7 نسل هفتم مدل ZR1 استفاده خواهد شد تا این خودرو به‌عنوان قوی‌ترین نسخه‌ی کوروت در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. چنین چیزی با توجه به اینکه LT5 قبلا نیز در مدل ZR1 مورد استفاده قرار گرفته بود، بسیار محتمل است. 

اما احتمال دیگر، استفاده از این پیشرانه در نسخه‌ی موتوروسط کوروت C8 است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شود و فعلا تنها تصاویری از نسخه‌ی اولیه‌ی آن موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات