جزئیات چیپ اسنپدراگون 653 فاش شد: فناوری 28 نانومتری و پردازنده گرافیکی آدرنو 515

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام از جمله شرکت‌های تولیدکننده‌ی چیپ‌های موبایلی است که این روز‌ها اسم محصولاتش به نوعی باعث اعتماد کاربران به گوشی‌هایی می‌شود که در آن‌ها از پردازنده‌های این شرکت استفاده شده است. حال اطلاعاتی در مورد نسل جدید چیپ‌ست‌های پردازشی این کمپانی موسوم به اسنپدراگون ۶۵۳ رویت شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

این روزها، شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منبع بسیاری از اطلاعات در مورد محصولات فناوری معرفی نشده تبدیل شده است. امروز نیز مشخصات یکی دیگر از محصولات مورد انتظار در حوزه‌ی چیپ‌های موبایلی در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر شد. به نظر می‌رسد اطلاعات یاد شده مربوط به نسل بعدی چیپست ساخت کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۶۵۳ (MSM8976Pro) باشد. چیپ جدید مورد بحث احتمالا جایگزینی برای اسنپدراگون ۶۲۵ هشت‌هسته‌ای خواهد بود. همانطور که می‌دانید بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده امروزی از اسنپدراگون ۶۲۵ بهره می‌برند.

snapdragon 835

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در Weibo منتشر شده، اسنپدراگون ۶۵۳ با استفاده از فناوری ۲۸ نانومتری تولید خواهد شد که از این بابت به اسنپدراگون ۶۲۵ شباهت دارد و این مورد یک نکته‌ی ناامید کننده تلقی می‌شود. علاوه بر این، بر اساس جزئیات اعلام شده از چیپ مورد بحث، انتظار می‌رود از پردازنده از هشت هسته‌ی پردازشی بهره ببرد که از این منظر نیز با نسل کنونی خود تفاوتی ندارد. اما در اسنپدراگون ۶۵۳ چهار هسته از نوع Cortex-A73 بوده و که فرکانس کاری این هسته‌ها نیز بر روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده و چهار هسته‌ی دیگر آن هم از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری آن‌ها ۱.۴ گیگاهرتز است. دیگر بروزرسانی اعمال شده در این چیپ جدید، به بخش گرافیک مرتبط است چراکه حالا کوالکام تصمیم گرفته از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۱۵ در نسل جدید پردازنده‌های خود بهره ببرد. این چیپ نیز بر روی فرکانس کاری ۵۵۰ مگاهرتز تنظیم شده است. از دیگر مشخصات شایعه شده برای این چیپ‌ست، می‌توان به پشتیبانی آن از شبکه‌های پرسرعت LTE Cat. 9، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱، وای‌فای 802.11ac، رم LPDDR4، آی‌اس‌پی دوگانه و دوربین پشتی ۲۴ مگاپیکسلی اشاره کرد.

در حال حاضر نمی‌توان صحت این اطلاعات را تایید کرد و بهترین راه برای فهمیدن این موضوع، این است که منتظر اخبار جدید باشیم.

نظر شما در مورد چیپ‌ست جدید کوالکام چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات