خودرو مفهومی Varsovia که برای راننده صندلی عقب طراحی شده است

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای مفهومی همیشه دارای ویژگی‌های خارق العاده و فریبنده هستند که هر عاشق خودرو و به طور کلی‌تر هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله به بررسی خودروی مفهومی Varsovia که توسط یک شرکت لهستانی ارائه شده است، می‌پردازیم. بازومیت همراه شود.
تبلیغات

تصویر خودرو کاملا لوکسی همانند بنتلی، رولز رویس و میباخ را در ذهن خود مجسم کنید. این خودروسازان این کار را طی دهه‌های اخیر انجام داده‌اند و به آرامی در حال تکمیل سیستمی برای رانندگی در صندلی عقب هستند. اما اگر شما کمی پیش‌روتر باشید و خودرویی را ایجاد نمایید که از طراحی‌های سنتی فاصله داشته باشد، چی می‌شود؟ یک شرکت لهستانی گمان می‌برد که این مشکل را با طراحی خودروی مفهومی وارسویا (Varsovia) حل کرده است. در قلب فلسفه طراحی خودرو، چه طراحی خارجی و چه طراحی داخلی، نوعی مینیمالیسم وجود دارد. طراحی خودرو البته شباهت زیادی به کادیلاک اسکالا (Cadillac Escala) دارد؛ البته این چیز بدی نیست!

varsovia

هر اندازه که ظاهر بیرونی این خودرو معمولی و معقول است، فضای داخلی آن کاملا متفاوت است. صندلی سرنشین جلو حذف شده تا فضای بهتری برای اتاق نشیمن راننده‌ی خوش‌شانس صندلی عقب برای استراحت مهیا شود. این طرح مفهومی پیش از این توسط ولوو در انجمن مهندسان خودرو SAE مطرح شده بود که البته به اندازه‌ی طرح وارسویا لوکس نیست.

اما میزان این لوکس بودن چقدر است؟ صندلی‌های عقب با استفاده از سیستم آب‌گرم توسعه یافته است که باعث می‌شود سرنشینان توانایی تنظیم گرما، سرما، ماساژ و سفتی ۹ بخش مستقل را داشته باشد. اگر سرنشینان نمی‌خواهند خود را با این تنظیمات به زحمت بیندازند، مجموعه‌ای از سنسور‌های داخلی، آن را با توجه به وزن و تنظیم کاربر به صورت خودکار، سازگار می‌کنند. این سنسور‌ها برای شناسایی مود خودکار، با یک دوربین ترکیب می‌شوند. این یک عملکرد است که اغلب در خودرو‌های مفهومی وعده داده شده است، اما هنوز هیچ کس آن را تولید نکرده است. هدف وارسویا (Varsovia) تنها صندلی‌های ماساژ نیست بلکه می‌خواهد خودرو را به یک دفتر کار همراه لوکس تبدیل نماید. دو صفحه‌ی نمایش ۱۹ اینچی با سقف یکپارچه شده است که توسط ماوس، صفحه کلید و تبلت کنترل می‌شود. نمایشگر زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به سقف شیشه‌ای تبدیل می‌شود تا امکان مشاهده‌ی مناظر طبیعی ایجاد شود. اینترنت ماهواره‌ای نیز می‌تواند سرنشینان را به جهان بیرون متصل کند و سیستم طوری طراحی شده که به صورت خودکار با تلفن همراه سرنشین برای کنفرانس‌های تلفنی ارتباط برقرار کند. زمانی که سیستم برای کار مورد استفاده قرار نگیرد می‌تواند به عنوان جذاب‌ترین سینمای صندلی عقب جهان مورد استفاده واقع شود.

varsovia

قدرت خودرو توسط یک سیستم انتقال قدرت هیبریدی تامین شده است. مجموعه‌ی باتری قادر به تامین حدود ۳۵۰ کیلومتر بدون کمک ژنراتور بنزینی است که با استفاده از این ژنراتور بنزینی ۵۰۰ کیلومتر دیگر هم می‌تواند طی کند. وزن خودرو حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم است. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز کمتر از ۵ ثانیه ادعا شده است.

علاوه بر ارائه مواد و گزینه‌های سفارشی، شرکت سازنده‌ی لهستانی می‌گوید که مشتریان قادر به سفارشی‌سازی چرخ‌های خودرو خود هستند و  به طور قابل توجهی می‌توانند روی شکل کلی خودرو تاثیر گذار باشند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که سطح VIP B7 با پوشش زره‌ای نیز در دسترس خواهد بود.

همانطور که شما ممکن است این نتیجه‌گیری را کرده باشید، همه این مسائل در حال حاضر پا در هوا، غیر منطقی و بی‌اساس هستند. این شرکت که پیش از این هیچ خودرویی تولید نکرده است، قصد دارد یک نمونه‌ی اولیه از وارسویا را در یک نمایشگاه بین‌المللی در معرض نمایش قرار بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات