سامسونگ دلایل منفجر شدن باتری گلکسی نوت 7 را توضیح داد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در هفته‌های اخیر با مشکلی بی‌سابقه در تاریخ تولید گوشی‌های هوشمندش مواجه بوده است. گزارش‌های فراوانی از منفجر شدن پرچمدار جدید این شرکت یعنی گلکسی نوت ۷ منتشر شده‌اند. تعداد این گزارش‌های به قدری نگران کننده بود که شرکت کره‌ای دستور جمع‌آوری گوشی‌های فروخته شده را صادر کرد و به تازگی نیز توضیحی کلی برای این انفجارها گزارش کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آن که تعداد گزارشات کاربران مبنی بر حوادث ایجاد شده به خاطر انفجار گلکسی نوت ۷ افزایش یافت، سامسونگ تصمیم گرفت تا تولید و فروش پرچمدار جدیدش را متوقف کند و علاوه بر آن دستور جمع‌آوری گوشی‌های فروخته شده را نیز صادر کرد. در ابتدای این اتفاقات، سامسونگ دلیل جامعی برای انفجارها عنوان نکرده بود اما به تازگی این شرکت توضیحی نسبتا کامل برای این حوادث منتشر کرده است.

حوادث اتفاق افتاده برای پرچمدار جدید سامسونگ، حوادثی نادر هستند که تا کنون برای شرکتی به این گستردگی اتفاق نیفتاده بودند. شرکت کره‌ای در وبسایت انگلستان خود، در بخش پرسش و پاسخ، توضیح مورد انتظار در مورد دلیل این حوادث را اینگونه بیان کرده است:

با توجه به تحقیقات انجام شده، به این نکته رسیدیم که مشکل ایجاد شده به خاطر ایرادی در ساختار باتری‌ها است. گرم شدن بیش از حد باتری به خاطر از بین رفتن لایه‌ی عایق بین کاتد و آند اتفاق می‌افتد. این اتفاق، اشکالی نادر در مراحل تولید است.

در توضیح خلاصه‌ی این ایراد تولیدی باید عنوان کرد که دو بخش از باتری که نباید اتصالی با یکدیگر داشته باشند، به هم متصل می‌شوند. در یک باتری معمولی، لایه‌های عایق برای جلوگیری از اتصال کاتد و آند استفاده می‌شوند. کاتد و آند الکترودهایی هستند که جریان الکتریسیته را از خود عبور می‌دهند. این اشتباه ساده در خط تولید سامسونگ باعث شده تا غول صنعت تلفن همراه مجبور به توقف موقتی تولید گوشی خود شود.

ساختار باتری

این اشتباهات به صورت عمومی به خاطر خطاهای انسانی رخ می‌دهند. در این مورد، به احتمال زیاد کالیبراسیون دستگاه‌ها به صورت صحیح انجام نشده است. این عدم کالیبراسیون باعث شده تا ضخامت لایه‌ی عایق، کمتر از آن چیزی بشود که به طور معمول مورد نیاز است. دلیل دیگر می‌تواند به از بین رفتن ماده‌ی عایق تحت شرایط آب و هوایی مختلف مربوط باشد.

هر چند مشخص نیست که آیا دلیل اصلی این اتفاق فاجعه بار برای سامسونگ، همین ایراد منتشر شده باشد؛ اما با توجه به این اتفاق و مشکلات پیش آمده، می‌توان به اهمیت فرآیندهای مهندسی در تولید تجهیزات پی برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات