مرسدس بنز از ون مفهومی خودران دارای یک پهباد حمل بار، رونمایی کرد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مرسدس بنز از یک کامیون حمل بار مفهومی رونمایی کرد که این ون دارای سیستم قفسه و بسته‌بندی بار خودکار است. همچنین این خودرو مجهز به یک پهپاد کوچک حمل بار است. بنز امید دارد که این خودرو را به صورت کاملا خودکار به بازار عرضه کند. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

مرسدس بنز ار مدل مفهمومی خود در اشتوتگارت آلمان رونمایی کرد و امیدوار است این کامیون‌های تجاری شرکت مرسدس سبب ارتقاء برای ارسال و تحویل کالا شود. مرسدس نام این را ون را Vision Van  گذاشته که بسیار شبیه به خودرویی است که جلو رستوران Arby با یک نقاشی دیواری از یک نابغه سوار بر اژدها پارک شده است. ولی نقاشی دیواری بزرگ و خالی روی ورقه آن وجود ندارد. این خودرو بیشتر به عنوان مجموعه‌ای از ایده‌های مختلف و نو است که در یک سیستم گردآوری شده است یا منحصرا یک ایده جدیدی برای یک خودرو است. به هر حال گردآوری همه این امکانات و ایده‌ها کنار هم، بخش جذاب این خودرو مفهومی است. با این همه، شما خودرو های مفهومی دیگری نیز با کنترل جوی استیک و به طور کامل برقی را به عنوان خودرو شهری را دیده‌اید.

van Vision

فرض اساسی برای مرسدس این است که فروش، اجاره و کرایه بر اساس ظرفیت تقاضا در هر دو بخش سیستم ذخیره‌سازی و تحویل انجام خواهد شد، و همچنین ون‌ها خود، بیشتر این مفهوم را می‌پسندند.  مرسدس هر دو راه حل turn-key و بهره چندگانه در بهره‌وری روی سیستم منطقی شبکه جزیی (partially-networked logistical system.) را ارائه داده است.

ون مفهومی vision یک خودرو تمام برقی برای تحویل کالا در فضای شهری است که پیشرانه برقی آن حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین باتری این خودرو توانایی پیمودن ۲۷۲ کیلومتر (۱۷۰ مایل) را دارد. با صرف نظر از پهپاد تعبیه شده در خودرو، این خودرو واقعا یک وسیله‌ی مرتبی برای حمل و تحویل بار است. در این خودرو یک سیستم بارگیری وجود دارد که به یک باربند هوشمند مجهز شده و به صورت رباتیک روی محل بار می‌لغزد. در محل تحویل بار، باربند به صورت خودکار محموله را بسته‌بندی کرده و آن را کنار راننده می‌گذارد. با صرفه‌جویی در زمان برای هر دو حالت بارگیری و بسته‌بندی، محموله به سرعت آماده تحویل بعدی می‌شود. زمانی که این کار به طور کامل انجام شد، روبات از قفسه جدا شده و روی قفسه بار دیگری می‌لغزد. درست است که هدایت روبات زیاد سریع نیست ولی در هر حال این یک طراحی مفهمومی است. این خودرو مجهز به یک پهپاد است که به طور خودکار هدایت می‌شود و روی سقف خودرو واقع شده و منظره با شکوهی را به این خودرو بخشیده است. استفاده از یک پهپاد کوچک روی سقف خودرو یک ایده جذاب برای تحویل بار است و تنها ویژگی منفی آن، صدای نامطلوب پهپاد در حال حرکت است.

van Vision

به نظر می‌رسد گام بعدی منطقی مرسدس بنز، خودران کردن کامل این شبکه تبادلات در آینده نزدیک است. در زیر ار دیدن تصاویر این خودرو مفهومی لذت ببرید.

van Vision
van Vision
van Vision
van Vision
van Vision
van Vision
van Vision
van Vision
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات