همکاری ولو با اتولیو جهت توسعه خودرو خودران

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تب و تاب شرکت‌ها در تولید خودرو‌های خودران اکثر شرکت‌های خودروسازی را در بر گرفته است. شرکت ولوو نیز همکاری دو جانبه‌ای با شرکت سوئدی اتولیو برای ارتقاء سیستم‌های کمک‌راننده و رانندگی خودکار را شروع کرده است.  برای کسب اطلاع بیشتر از این همکاری با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

شرکت‌های ولو و اتولیو (Autoliv) بر اساس یک برنامه مشترک جهت توسعه نرم‌افزاری خودرو خودران سرمایه‌گذاری می‌کنند. اتولیو یک پیشرو در زمینه سیستم‌های ایمنی خودرو است. این شرکت سوئدی انتظار دارد که ماحصل این همکاری یک شرکت که در ابتدا دارای ۲۰۰ کارمند از دو شرکت است، از سال آینده شروع به کار کند. در نهایت، این پروژه در زمان گسترش خواهد یافت و تعداد کارکنان آن به حدود ۶۰۰ نفر خواهد رسید. این شرکت جدید، قرار است سیستم جدیدی را برای رانندگی خودکار (AD) و سیستم کمک راننده پیشرفته (ADS) توسعه دهد.

این شرکت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، سیستم رانندگی خودکار و سیستم کمک راننده را برای استفاده در خودرو‌های ولو و برای فروش به همه خودروسازان با نام انحصاری Autoliv را با درآمد حاصل از دو شرکت، گسترش خواهد داد. بر اساس این همکاری هر دو شرکت مالکیت معنوی سیستم رانندگی خودکار و سیستم کمک راننده را خواهند داشت. سیستم‌های حال حاضر به عنوان سیستم‌های پایه برای ابداع و طراحی سیستم‌های کمک راننده و رانندگی خودکار محسوب می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۹ سیستم‌های کمک راننده قابل دسترس باشند. همچنین رسیدن به تکنولوژی رانندگی خودکار تا قبل از سال ۲۰۲۱ دور از دسترس نیست.

همچنین این تکنولوژی احتمالا به شراکت ولو و اوبر (Uber) که پیش از این شکل گرفته بود، برای ایجاد تکنولوژی خودرو خودران در سال‌های اخیر سود خواهد رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات