گوشی سرفیس فون مایکروسافت احتمالا پاییز سال آینده نیز معرفی نمی شود

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدتی است که خبرهایی در مورد گوشی‌هوشمند جدید مایکروسافت موسوم به سرفیس‌فون شنیده می‌شود. اما ظاهرا قرار نیست معرفی این محصول به بازار به این زودی‌ها صورت پذیرد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌هوشمند سرویس‌فون مایکروسافت که مدتی‌ است شایعات و اخبار مختلفی در مورد آن منتشر شده به عنوان ناجی اکوسیستم ویندوز ۱۰ موبایل شناخته می‌شود. با وجود اینکه بارها در مورد زمان معرفی این محصول شایعاتی منتشر شده اما هنوز هم نمی‌توان به طور قطع در مورد وجود داشتن آن سخن گفت.

امروز دو گزارش جدید در مورد وضعیت کنونی گوشی‌هوشمند سرفیس‌فون بدست آمده که به نظر می‌رسد هر یک دیگری را تکمیل می‌کنند.

بنا به اعلام Mary Jo Foley اعلام شده که احتمالا مایکروسافت در سال جاری طی رویدادی که قصد برگزاری آن را دارد، از محصولی جدید به نام Surface All In One رونمایی خواهد کرد و ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها شاهد معرفی سرفیس‌فون باشیم. علاوه بر این گفته می‌شود که محصول یاد شده حتی در بهار ۲۰۱۷ نیز معرفی نمی‌شود. بنا به اعلام این منبع، اگر چنین دستگاهی حتی وجود خارجی هم داشته باشد، فعلا در مرحله‌ای نیست که بتوان به این زودی‌ها آن را معرفی کرد.

اما بنا به اعلام وب‌سایت آلمانی Dr.Windows، پس از سوالی که این سایت در مورد اینکه چقدر تا معرفی گوشی‌هوشمند سرفیس‌فون فاصله داریم، منبع یاد شده اینگونه پاسخ داده که محصول مورد بحث احتمالا در اوایل سال ۲۰۱۷ یا اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود. 

سایت ذکر شده همچنین در مورد جزئیات کامل دلیل این تاخیر برای معرفی سرفیس‌فون توضیحاتی را ارائه کرده است.

مایکروسافت قصد داشت تا در در سال ۲۰۱۴ یک پرچمدار را برای کمپانی دل عرضه کند که در آن از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. به دلیل مشکلاتی که برای اجزای مختلف این محصول به وجود آمده بود، پروژه‌ی یاد شده به طور کامل لغو شد. مایکروسافت هیچ برنامه‌ی جایگزین دیگری برای این پروژه نداشت و در شرایط بدی قرار گرفت. اهالی ردموند پس از این ماجرا قصد داشت تا با همکاری شرکت اچ‌تی‌سی، یک گوشی‌هوشمند پرچمدار بسیار قدرتمند را برای به نمایش درآوردن قابلیت‌ها و امکانات جدید ویندوزفون ۸.۱.۱ تولید کند.

با این وجود در سال جاری مایکروسافت تصمیم گرفت تا یک پرچمدار را در پاییز ۲۰۱۶ تولید کند. بر اساس شایعاتی که پیش‌تر منتشر شده گفته می‌شد این محصول از یک پردازنده اینتل x86 بهره خواهد برد. همچنین گفته شده بود که گوشی یاد شده دستگاهی است که آینده‌ی تکنولوژی را نشان می‌دهد، اما به دلیل به وجود آمدن یکسری مشکلات برای کامپوننت‌های مختلف این محصول (از جمله توقف توسعه‌ی چیپ‌های موبایلی توسط اینتل) این پروژه نیز به طور کامل متوقف شد. متاسفانه مایکروسافت برای این شرایط نیز برنامه‌ی دیگری برای جایگزینی نداشت. این شرکت اینبار به سراغ کمپانی اچ‌پی رفت تا یک پرچمدار جدید و قدرتمند را برای نمایش گذاشتن ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ موبایل و بروزرسانی سالانه‌‌ی این سیستم‌عامل، تولید کند.

با این وجود تا کنون دوبار شاهد شکست پروژه‌هایی مشابه از جانب مایکروسافت بوده‌ایم. اماکمپانی مایکروسافت قاطعانه اعلام کرده که حتی در صورتی که هیچ شرکت دیگری محصولاتی را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل تولید نکنند، باز هم خود چنین گوشی‌های هوشمندی را تولید خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این غول نرم‌افزاری تا کنون موفق نشده روش ساخت یک گوشی‌هوشمند پرچمدار واقعی موفق را دریابد. در شرایطی که تولیدکنندگانی مثل اچ‌پی، وایو، و ایسر تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌اند، اما به دلیل محدودیت تقاضا برای محصولات ویندوزی، فعالیت‌های یاد شده نیز تقریبا با شکست مواجه شده‌اند.  با توجه به اینکه عدم حضور پر رنگ مایکروسافت در بازار ویندوزفون در سال ۲۰۱۵ باعث شد تا بخشی از سهم سیستم‌عامل یاد شده نیز از دست برود، مشخص نیست در صورتی که این کمپانی بخواهد تا دوسال آینده محصولی را در این حوزه روانه بازار نکند، همین سهم باقی مانده تا چه حد کاهش خواهد یافت.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات