اینفوگرافیک: رقابت ادامه دار اپل و سامسونگ در طی سال های اخیر

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل و سامسونگ بزرگ‌ترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند در جهان هستند. این دو کمپانی بزرگ از سال‌ها پیش با یکدیگر در رقابت هستند. امروز برای نشان دادن رقابت این دو کمپانی در چند سال گذشته، اینفوگرافیکی را در ادامه مرور خواهیم کرد که دیدنش خالی از لطف نیست. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شش سال از آن روزها گذشته است. دلارهای بی‌حساب، ساعت‌ها رفت و آمد سامسونگ در دادگاه و تلاش این کمپانی برای تکامل ایده‌آل‌های خود در ساخت گوشی هوشمندی با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش لمسی بالاخره به نتیجه رسید. اپل پیش از رقیب خود این ایده را با ارائه‌ی آیفون به تولید انبوه رسانده بود. اولین نسخه‌ی آیفون در سال ۲۰۰۷، انتظارات تحلیلگران را با خاک یکسان کرد و تبدیل به یکی از انقلابی‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های تاریخ شد. سه سال بعد، گوشی هوشمند جدیدی از سوی شرکت کره‌ای سامسونگ عرضه شد. کمپانی بزرگی که بیشتر به خاطر لوازم خانگی شناخته می‌شد. تا پیش از ارائه‌ی گلکسی اس، چند گوشی اندرویدی از سوی سامسونگ ارائه شده بود که محصولاتی نه‌چندان جذاب بودند. دستگاه‌های ویندوز موبایل این کمپانی نیز اگرچه دوست‌داشتنی بودند اما موفقیت چندانی کسب نکردند. هیچ کس انتظار نداشت سامسونگ با ارائه‌ی گلکسی اس آغازگر نبردی مهیب باشد که دنیای گوشی‌های هوشمند را به پیش می‌برد.

پس از عرضه‌ی نخستین گوشی سری گلکسی اس که با آیفون 3Gs و آیفون ۴ رو به رو شد، هر کسی که کوچک‌ترین اطلاعاتی در مورد گوشی‌های هوشمند داشت می‌توانست به شما بگوید که جنگی تمام‌عیار در راه است. گلکسی اس ۲ توانست خود را به آیفون‌های اپل نزدیک کرده و به رقابت با آیفون 4 اس با پردازنده‌‌ی دو هسته‌ای بپردازد. پس از این دوره، آیفون ۵ و گلکسی اس ۳ در مقابل یکدیگر قرار گرفتند، در حالی که اپل نخستین سال پس از فوت بنیانگذارش استیو جابز را سپری می‌کرد. سامسونگ تمام تلاش خود را برای برنده شدن در رقابت به کار بست و با ارائه‌ی ویژگی‌های‌ عالی بسیار در گلکسی اس ۴ به رقابت با آیفون ۵ اس پرداخت. آیفون ۵ اس که یکی از دوست داشتنی‌ترین آیفون‌های عرضه شده تا به امروز است، به دلیل بهره‌مندی از از تراشه‌ی ۶۴ بیتی قدرتمند هنوز هم به صورت گسترده در دست کاربران اپل دیده می‌شود.

آیفون 5s اپل

ارائه‌ی آیفون ۶ با واکنش‌های گوناگونی از سوی طرفداران پر و پا قرص اپل همراه بود، اما همان‌طور که همه از قبل می‌دانستند، به تدریج تبدیل به قهرمان کوپرتینویی‌ها شد. سامسونگ نیز با ارائه‌ی گلکسی اس ۵ اندکی با واکنش‌های تند روبرو شد و پس از آن تصمیم به تغییر طراحی سری گلکسی اس گرفت. سامسونگ می‌دانست که باید تمام تلاش خود را در گلکسی اس ۶ به کار گیرد. گلکسی اس ۶ به رقابت سختی با آیفون ۶ پرداخت و سامسونگ موفق شد با کمک این گوشی و نسل بعدی آن یعنی گلکسی اس ۷، بر آیفون ۶ و آیفون ۶ اس جذاب فائق آمده و به دومین نام بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. هر دوی این کمپانی‌ها تا حدودی موفقیت و شکست را تجربه کرده‌اند. گلکسی اس ۳ نخستین گوشی هوشمندی بود که از یک صفحه‌نمایش بزرگ و زیبای سوپرامولد بهره می‌برد و گلکسی اس ۴ نیز ویژگی چندپنجره‌ای و ژست‌های حرکتی را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد. گلکسی اس ۶ اج نیز نخستین گوشی هوشمند با دو لبه‌ی خمیده بود.

از سویی دیگر خانواده‌ی آیفون‌های اپل نخستین گوشی‌هایی بودند که از فروشگاه برنامه‌ (اپ استور) بهره می‌بردند. این گوشی‌ها مشتریان را با یکپارچه‌سازی ابری آشنا کردند. اپل نخستین اسکنر اثر انگشت و نخستین تراشه‌ی ۶۴ بیتی را نیز به گوشی‌های هوشمند آورد و لمس سه‌بعدی را پیش از هر کمپانی دیگری به گوشی‌هایش افزود. در مورد نکات منفی آیفون‌های اپل نیز می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد. مشکلاتی از قبیل اختلال در آنتن‌دهی، ایجاد خط و خش بر روی گوشی، مشکلات و باگ‌های سرویس نقشه‌ی اپل، خم شدن گوشی و تفاوت در تراشه‌ها اشاره کرد. سامسونگ نیز تاکنون در سری گلکسی اس خود مشکلاتی همچون هشدارهای اشتباه مبنی بر خراب شدن گوشی در اثر نفوذ آب، مشکلات وای‌فای، خاموش و روشن شدن‌های ناگهانی، لمس‌های خود به خودی صفحه‌نمایش موسوم به لمس ارواح در اثر گرم شدن بیش از حد گوشی و مشکلات حسگر اثر انگشت را داشته است. این بازار شاهد رقابت دیوانه‌واری از سوی هر دو برند بوده است و در ادامه نیز عرضه‌ی آیفون ۷ بر شدت هیجان طرفداران این دو کمپانی خواهد افزود!

در ادامه می‌توانید اینفوگرافیکی در مورد رقابت چندین ساله‌ی اپل و سامسونگ ببینید.

اینفوگرافیک اپل و سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات