رابط کاربری LG UX 5.0 بر پایه اندروید نوقا برای گوشی ال جی وی 20 رویت شد

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی به تازگی گوشی‌هوشمند پرچمدار جدید خود که LG V20 نام دارد را معرفی کرده است. این محصول از دو نمایشگر بهره می‌برد و حالا شرکت یاد شده تصمیم گرفته تا نسخه‌ی جدید رابط کاربری انحصاری خود موسوم به UX 5.0 را در این محصول به نمایش بگذارد. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

پس از معرفی گوشی‌هوشمند ال‌جی وی ۲۰ که در واقع اولین محصول تجاری ال‌جی با سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا محسوب می‌شود، این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا ویدیو جدیدی از رابط کاربری UX 5.0 که بر پایه‌ی اندروید ۷.۰ توسعه داده شده، منتشر کند تا برخی از ویژگی‌های مخصوص این رابط کاربری را در کنار امکانات و قابلیت‌های خاص گوشی پرچمدار جدید خود، به نمایش درآورد. در جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری انحصاری ال‌جی، علاوه بر تغییرات بصری اساسی، یکسری ویژگی جدید نیز به آن اضافه شده است. ساده‌سازی بخش‌های مختلف برای کاربران عادی گوشی‌های هوشمند به منظور راحتی بیشتر در هنگام کار با گوشی‌، از جمله تغییراتی است که در نسخه‌ی جدید رابط کاربری ال‌جی اعمال شده است.

در حالی‌که در سیستم‌عامل اندروید، نوتیفیکیشن‌ها در انواع مختلفی به نمایش در می‌آیند، ال‌جی این ویژگی‌ را یک گام جلوتر برده و به کاربران اجازه می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌های مورد نظر خود را در صفحه‌ی دوم گوشی‌هوشمند LG V20 به نمایش درآورند. این قابلیت یکی از مشخصه‌های اصلی محصولات سری وی ال‌جی محسوب می‌شود. در کنار این قابلیت، امکان تعامل با نوتیفیکیشن‌ها همانند قبل وجود دارد. به عنوان مثال با استفاده از نوتیفیکیشن‌های اس‌ام‌اس یا پیام‌های هنگ‌اوت، می‌توان از پاسخ‌گویی سریع استفاده کرد و در عین حال محتوای پیام‌های دریافت شده را نیز همانند گذشته در صفحه‌ی اصلی مشاهده کرد. افزون بر آنچه گفته شد، کاربران می‌توانند از مجموعه‌ای از ابزارها برای دسترسی سریع به بخش‌های مختلف گوشی‌هوشمند خود بهره ببرند. این ابزارها را می‌توان حتی در شرایطی که صفحه‌ی اصلی خاموش باشد، از طریق صفحه‌ی دوم مشاهده کرد. یک ویژگی جدید به نام in Apps به شما اجازه می‌دهد تا هنگامی که در صفحه‌ی اصلی در حال مشاهده‌ی یک محتوا هستید، از صفحه‌ی دوم به منظور انجام جستجو استفاده کنید.

مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای صوتی نیز کاربران موسیقی‌دان و تولیدکنندگان فیلم را هدف قرار داده است. با استفاده از این ابزارها می‌توان هنگام ضبط صدا، اکوالایزر را نیز تنظیم و صداها را به صورت جداگانه ذخیره کرد. هنگام ثبت ویدیو نیز می‌توان با استفاده از یک ابزار مخصوص بزرگنمایی، روی سوژه‌های مورد نظر به صورت بسیار روان و نرم زوم کرد. این ویژگی اجازه می‌دهد راحت‌تر روی سوژه‌های موجود در ویدیو‌ها فوکوس کنید. طبیعتا تعدادی ابزار مخصوص اصوات Hi-Fi نیز در دسترس کاربران قرار دارد تا از این طریق بتوانند صدای موجود در ویدیو‌ها را هنگام ثبت فیلم، با کیفیت بهتری دخیره کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا گوشی‌هوشمند LG V20 به یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای موسیقی‌دان‌ها و فیلم‌سازان تبدیل شود. مجموعه‌ای از تم‌های سیستمی و نیز گزینه‌های ارائه شده در بسیاری از رام‌های سفارشی و نیز رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ، در رابط کاربری جدید گوشی‌ وی ۲۰ ال‌جی نیز ارائه شده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تنظیم تُن رنگی نمایشگر است که باعث می‌شود چشم کمتر احساس خستگی کند. بخشی به نام Smart Doctor نیز به تشخیص سلامت دستگاه کمک کرده و راه‌کارهایی را برای رفع مشکلات احتمالی ارائه می‌دهد. قابلیت‌های چند پنجره‌ای نیز در این رابط کاربری وجود دارد و حالا امکان تغییر سایز پنجره‌ها هم فراهم شده است. حالت نمایش محتوا در نمایشگر نیز همانند نسخه‌ی اصلی اندروید نوقا بر اساس DPI است. اپلیکیشن بروز شده‌ی LG Health نیز امکانات جدیدی برای نظارت بر عملکرد کاربر داشته و نیز می‌توان با استفاده از آن یادآورهایی برای نوشیدن آب و ... تنظیم کرد. همچنین حالت Jumping Rope به شما اجازه می‌دهد تا در مکانی بتوانید ورزش کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات