جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی با انواع فرمت‌های HDR سازگار هستند

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی جدیدترین تلویزیون‌های OLED خود را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته که محتوای HDR با فناوری‌های و فرمت‌های مختلف را به خوبی پشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید متن بیانیه‌ی مطبوعاتی ال‌جی در این باره را مطالعه کرده و با جزئیات این تلویزیون‌ها آشنا شوید.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس با مشارکت تعدادی از برترین شبکه‌های پخش و تولیدکنندگان محتوا ، قدرت فناوری HDR را در غرفه خود در نمایشگاه IFA 2016 برلین به نمایش گذاشت. این همکاری برای تاکید بر پیشگامی در بازارهای جهانی تلویزیون طراحی شده است و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا برای اولین بار محتوای HDR را در تلویزیون‌های OLED ال‎جی ببینند.  بازدیدکنندگان از غرفه ال‌جی می‌توانند محتوایی را ببینند که با استفاده از سه فناوری  Dolby VisionTM HDR و HDR10 و همین طور HLG یا Hybrid Log Gamma دوباره ساخته شده‌‌اند.

در حال حاضر، تلویزیون‌های OLED ال‌جی از دو فرمت متن باز HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند. که فرمت برتر برای فیلم‌سازان و تأمین‌کنندگان محتوا است. همه استودیوهای بزرگ متعهد به پشتیبانی از Dolby Vision برای فیلم‌های سینمایی هستند و بسیاری از تأمین‌کنندگان محتوا این فرمت را به عنوان فرمت پیش‌فرض برای سرویس‌های پخش ویدیویی انتخاب کرده‌اند.

ال‌جی و همکاران خود چندین رونمایی مختلف در نمایشگاه IFA خواهند داشت. فناوری HLG استاندارد جدید HDR است و از توزیع جریان بیت واحد استفاده می‌کند و می‌تواند توسط دریافت‌کننده‌های HDR و غیر HDR نسل قبل رمزگشایی شود. استاندارد جدید بدین منظور طراحی شده است که امکان ارسال محتوای HDR از طریق کابل و ارائه محتوای با کیفیت فوق‌العاده برای پخش زنده را میسر کند و همین امر فناوری HLG را تبدیل به انتخابی عالی در سرویس‌های پخش HDR می‌کند.

lg oled tv

علاوه بر این، در نمایشگاه IFA 2016، ال‌جی برای اولین بار ترکیب فناوری HDR و فناوری HFR یا High Frame Rate با محتوای HLG برای نمایش عموم خواهد گذاشت. ال‌جی با همکاری اتحادیه پخش اروپا محتوای HFR HLG را به نمایش می‌گذارد که با سیستم‌های MPEG DASH (پخش IP) و انتقال DVB-T2 سازگاری دارد. فناوری HFR یک فناوری جدید است که کیفیت تصاویر Ultra HD را افزایش می‌دهد، آن هم از از طریق افزایش فریم از 24 فریم در ثانیه به سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه. این سرعت فریم بالا منجر به ایجاد حرکات روان‌تر و واقعی‌تر روی صفحه‌نمایش می‌شود.

Brian Kwon، رئیس بخش محصولات صوتی تصویری ال‌جی  گفت: «تلویزیون‌های ال‌جی در ارائه فناوری تطابق‌پذیری بی‌مانندی دارند و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های HDR را در بازار امروز و آینده به مشتریان ارائه می‌دهند. فناوری آینده HDR، صرف نظر از فرمت‌های استفاده شده، امکان استفاده از محتوای HDR با کیفیت را برای مشتریان بیشتری میسر می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات