دبیر شورای عالی فضای مجازی: شبکه‌ های اجتماعی را نمی‌توان نفی کرد

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی در مورد شبکه‌های اجتماعی و پذیرش آنها اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان به صورت عام نفی کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ابوالحسن فیروز آبادی در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: «روزبه‌روز ما نیاز بیشتری به شبکه‌های اجتماعی داریم و شبکه‌ اجتماعی تبدیل به نیاز روزمره بشر امروز شده است. شبکه‌های اجتماعی از توسعه رسانه‌های نوشتاری و سنتی به‌وجود آمدند. این ابزار همیشه همراه ما است و به عنوان یک رسانه کاملا تعاملی عمل می‌کند.»

فیروزآبادی ادامه داد: «امروز در دولت یازدهم شاهد رشد روز افزون شبکه‌های اجتماعی هستیم که همچون پدیده‌های بشری با خود نگرانی‌هایی خواهد داشت.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد آمارهای شبکه اجتماعی خارجی اعلام کرد: «نزدیک به ۱۰۰ هزار کانال در تلگرام داریم که حدود  یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب در این کانال‌های داریم که به طور متوسط از این مطالب هزار تا ۲ هزار بار بازدید می‌شود. برخی کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام کاربر یا فالوئر میلیونی دارند. با توجه به این اطلاعات متوجه می‌شویم این فضا پویاست و نگه‌داشتن کاربران و افزایش آن که با میزان رشد دو رقمی مواجهند، نشان از تأیید پویایی است.»

فیروزآبادی تأکید کرد: «شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان به صورت عام نفی کرد. در جامعه‌های غربی که شبکه اجتماعی بروز می‌کند از دل جامعه است اما در کشور ما به صورت انتخابی ورود می‌کند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: «میزان بالای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان سرگرمی نگران کننده است و باید از این شبکه‌ها در تمام حوزه‌ها استفاده کرد.»

فیروزآبادی ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا مردمی شدن همه‌ی امور است. یکی از مواردی که نیاز به مردمی‌شدن دارد، امنیت است. از سال گذشته تا کنون استفاده‌های غیرسرگرمی از شبکه‌های اجتماعی در کشور بسیار پیشرفت کرده که خبر خوبی است.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: «نقش رسانه‌های خبری در تلگرام بسیار پیشرفت داشته‌ و این نشان بسیار خوبی از تغییر رویکرد استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. در حوزه ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی باید تمرکز و کار بیشتری انجام شود. ما دل‌مان می‌خواهد مشابه تلگرام در داخل کشور داشته باشیم تا سرویس‌های بانکی، آموزشی و تبلیغاتی روی آن اجرا شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات