انتظارات ما از کنفرانس اپل و معرفی آیفون 7 و اپل واچ

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
به زودی شاهد معرفی آیفون ۷ در کنفرانس رسمی اپل، خواهیم بود. در این مقاله شما را با بخشی از ویژگی‌های مورد انتظار آیفون ۷ و اپل‌ واچ جدید، آشنا خواهیم کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به ۷ سپتامبر نزدیک می‌شویم و در انتظار معرفی محصولات اپل هستیم. همانند سال‌های گذشته، اپل مراسمی را برگزار خواهد کرد که در آن، مهم‌ترین محصولات خود را معرفی می‌کند. مراسم امسال در تاریخ ۱۷ شهریور ماه برگزار می‌شود و احتمالا شاهد معرفی نسخه جدید آیفون و اپل واچ خواهیم بود.

اگرچه انتظار می‌‌رود که امسال شاهد تغییر نسل آیفون باشیم، اما به نظر می‌رسد که اپل تغییرات ظاهری زیادی را روی این گوشی، اعمال نکرده است. همچنین اپل برای اولین بار، اپل واچ را به‌روز‌رسانی کرده است.

روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) ما به صورت زنده، این مراسم را پوشش خواهیم داد، اما بهتر است انتظارات خودمان از این مراسم را مرور کنیم.

iphone 7

آیفون ۷

گوشی جدید آیفون با شماره جدید در راه است. معمولا آیفون‌های جدید با تغییرات ظاهری زیادی همراه هستند، اما امسال اپل تغییرات ظاهری زیادی را روی این گوشی اعمال نکرده و تنها به تغییرات جزئی بسنده کرده است تا تغییرات اساسی را در سال‌های آینده اعمال کند.

طراحی جدید: امیدواریم از طراحی آیفون ۶ خوشتان بیاید، زیرا آیفون ۷ نیز طراحی مشابهی با نسل قبل خود دارد. البته طراحی این گوشی اندکی بهتر شده و خطوط آنتن از پشت گوشی، حذف شده است. این تغییرات جزئی هستند اما می‌توانند تأثیرات مثبتی داشته باشند.

حذف جک هدفون : قطعا این ویژگی، جدید نیست، اما یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آیفون ۷ خواهد بود. اپل تصمیم گرفته که جک هدفون را حذف کند تا فقط بتوان از طریق پورت لایتنینگ یا هدفون‌های بی‌سیم، برای گوش دادن به موسیقی به گوشی وصل شد. قطعا برتری‌هایی در استفاده از پورت لایتنینگ وجود دارد، اما نمی‌توان منکر جنبه‌های منفی این قضیه شد. اگر دستگاه‌های زیادی را دارید که با جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری کار می‌کنند، باید آن‌ها را با هدفون بی‌سیم یا دارای پورت لایتنینگ معاوضه کنید.

پاد جدید: بدون جک هدفون، اپل به دنبال راهی دیگر برای گوش دادن به موسیقی توسط آیفون است. شایعات نشان از دو راه ممکن برای این کار دارد: ممکن است اپل یک EarPod را طراحی کند که به جای ارتباط با جک ۳.۵ میلی‌متری به پورت لایتنینگ متصل شود یا AirPod را معرفی کند که به صورت بی‌سیم به آیفون متصل شود.

دوربین دوم: این دوربین برای سلفی نیست. ممکن است اپل، دوربین دوگانه را در پشت آیفون قرار دهد. این دوربین برای بالا‌تر بردن کیفیت تصویر یا بزرگنمایی استفاده خواهد شد. برای مثال، هواوی پی‌۹ از دوربین دوم سیاه و سفید برای شفاف کردن و بالابردن کیفیت عکس استفاده می‌کند، اما ال‌جی جی‌۵ از دوربین دوم برای دید زاویه باز و کوچک‌نمایی استفاده می‌کند. بلومبرگ اعلام کرده که دوربین دوم آیفون برای بزرگ‌نمایی استفاده می‌شود.

احتمالا دوربین دوم فقط روی نمونه بزرگ‌تر آیفون (۷ پلاس) قرار خواهد گرفت. گرچه دوربین آیفون کوچک‌تر نیز احتمالا با ارتقا‌هایی مانند لرزشگیر عکس همراه خواهد بود که در نسل قبل، مختص گوشی آیفون ۶ ‌اس پلاس بود.

خداحافظی با حافظه ۱۶ گیگابایت : احتمالا یکی از بهترین ویژگی‌های سری جدید آیفون، نبود نسخه ۱۶ گیگابایتی خواهد بود. نسل جدید آیفون با حداقل حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد که برای سال ۲۰۱۶ بسیار معقولانه‌تر از ۱۶ گیگا‌بایت است.

کلید هوم جدید: انتظار می‌رود اپل تغییر ساده اما بزرگی را روی دکمه هوم آیفون انجام دهد. این دکمه کلیک نخواهد شد. بلکه حساس به فشار است و از بازخورد‌های لمسی استفاده خواهد کرد تا شما احساس کنید که آن را فشار داده‌اید، بدون اینکه به صورت قیزیکی حرکت کند. اپل این کار را در برخی از مک بوک‌های خود انجام داده است.

سیاه تیره‌تر : اگر یک دلیل برای خرید آیفون ۷ وجود داشته باشد، این است که به جای رنگ Space Gray، احتمالا آیفون ۷ با رنگ مشکی عرضه خواهد شد. این گوشی مانند آیفون ۵، کاملا مشکی نخواهد بود، بلکه بیشتر شبیه به رنگ اپل واچ اسپرت است.

مشخصات دیگر: آیفون جدید، سریع‌تر است و با پردازنده جدید و احتمالا همراه با رم بیشتر عرضه می‌شود. همچنین به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری، ممکن است این گوشی، ضدآب باشد. آیفون ۷ اندکی باریک‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

شایعات تایید نشده: مانند هر سال، شایعاتی در ارتباط با آیفون جدید منتشر شده که احتمالا واقعیت نخواهند داشت. دو سیم کارته بودن گوشی، رنگ آبی، شارژ وایرلس و کانکتور هوشمند، مشخصاتی هستند که احتمالا در آیفون ۷ وجود نخواهند داشت. ممکن است اپل در حال کار روی این ویژگی‌ها باشد، اما بعید است در آیفون ۷ شاهد آن‌ها باشیم.

iphone 7

اپل واچ

حدود دو سال از معرفی نسخه اولیه اپل واچ می‌گذرد. تغییرات نرم‌افزاری زیادی روی این ساعت هوشمند انجام شده است و به نظر می‌رسد که اپل واچ جدید با تغییرات سخت‌افزاری خود بتواند امکان استفاده بهتر از این ساعت را برای کاربران فراهم کند. اپل در نظر دارد که این ساعت را به عنوان یک وسیله برای تناسب اندام معرفی کند و روی قابلیت‌های ارتباطی آن، تغییرات خاصی را اعمال نکرده است.

طرح همیشگی: به نظر نمی‌رسد که اپل، طراحی ساعت هوشمند خود را امسال یا حتی سال آینده تغییر بدهد. البته ممکن است چندین بند ساعت متفاوت را عرضه کند.

جی‌پی‌اس: این ویژگی احتمالا یکی از مهم‌ترین امکانات اپل واچ خواهد بود. استفاده از جی‌پی‌اس به دوندگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به استفاده از گوشی خود، مسیر دویده شده را مشاهده کنند. هر ویژگی که باعث مستقل شدن ساعت شود، یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود.

سرعت بیشتر: معمولا تمامی محصولات اپل در نسل جدید، با سرعت بیشتر و پردازنده سریع‌تر همراه هستند. نسخه اولیه اپل واچ بسیار کند بود و قطعا نسخه جدید آن، سرعت بالاتری خواهد داشت.

مشخصات دیگر: بر اساس شایعات، نسخه جدید اپل واچ دارای قابلیت ضدآب بهتر، حجم باتری بیشتر، فشارسنج و قابلیت انجام کار‌های بیشتر از طریق وای‌فای خواهد بود. یکی از شایعات مهم دیگر در ارتباط با وجود دوربین در این ساعت هوشمند است. بر اساس گزارش‌های اولیه، اپل در حال بررسی انجام این کار بود، اما بعد از آن، اخباری در ارتباط با دوربین ساعت هوشمند اپل، منتشر نشد. چون اپل از امکانات ارتباطی اپل واچ، فاصله گرفته است، بعید نیست که این ویژگی نیز در این ساعت هوشمند وجود نداشته باشد.

iphone 7

انتظارات دیگر ما از کنفرانس اپل

در کنار معرفی آیفون جدید، احتمالا شاهد معرفی نسخه ۱۰ آی‌او‌اس خواهیم بود. واچ او‌اس ۳ نیز ممکن است معرفی شود البته شاید اپل‌واچ در تاریخ دیگری عرضه شود. سیستم عامل مک Sierra نیز احتمالا در آینده عرضه خواهد شد.

اخبار دیگری در ارتباط با عرضه دستگاه‌های اپل در این مراسم وجود ندارد. اما ممکن است در این مراسم شاهد معرفی دستگاه‌های دیگری که در حال به‌روز‌رسانی هستند، باشیم‌:

مک بوک پرو قرار است به زودی با طراحی باریک‌تر و صفحه لمسی بالای صفحه کلید، عرضه شود.

بلومبرگ اعلام کرده که مک بوک ایر به یو‌اس‌بی تایپ سی مجهز خواهد شد.

در مراسم سال گذشته، جدید‌ترین نسخه آیپد ایر معرفی شد.

بعد از مراسم سال گذشته اپل، آیپد مینی به‌روز‌رسانی شد.

در مراسم سال گذشته، نسخه جدید تلویزیون اپل (Apple TV) معرفی شد.

اما احتمالا اکثر این بروز‌رسانی‌ها در آینده عرضه خواهند شد. بنابراین ممکن است در اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان) شاهد مراسم دیگری برای معرفی این دستگاه‌ها باشیم یا اینکه تا مراسم سال آینده منتظر بمانیم.

به نظر شما اپل چه غافلگیری دیگری را برای ما خواهد داشت؟ آیا در مراسم اپل، شاهد معرفی دستگاه‌های دیگری نیز خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات