تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به مانیتورهای مجهز به فناوری Quantum Dot سامسونگ

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی سامسونگ در جریان نمایشگاه IFA 2016 بخشی را به مانیتورهای جدید خود اختصاص داده بود. نمایندگان زومیت با حضور در غرفه‌ی سامسونگ، نگاهی به مانیتورهای این شرکت داشته‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 برلین، مانیتورهای گیمینگ خمیده‌ای را به همراه فناوری کوانتوم‌دات به نمایش گذاشته بود. کوانتوم‌دات فناوری نوظهوری است که به موجب آن، نمایشگرها به جای ۱۶ میلیون رنگ، یک میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارند. از بهبودهای دیگری که فناوری کوانتوم‌دات فراهم می‌کند، می‌توان به مواردی همچون روشنایی بیشتر، بهره‌وری انرژی بهتر و میزان burn-in یا تصویر شبح کمتر اشاره کرد.

مانیتورهای کوانتوم دات سامسونگ در نوع خود نخستین نمونه‌ای هستند که به فناوری یاد شده مجهز شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید زمان پاسخ‌دهی مانیتور برای گیمرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از همین رو سامسونگ با به کارگیری پنل‌های VA در مانیتورهای گیمینگ جدید خود، زمان پاسخ‌دهی آنها را به ۱ میلی‌ثانیه رسانده است. نرخ نوسازی یا Refresh Rate این مانیتورها نیز ۱۴۴ هرتز است.

سامسونگ در کنار مانیتورهای گیمینگ خود، مانیتورهای دیگری را نیز به نمایشگاه IFA 2016 آورده بود، از جمله‌ی این مانیتورها می‌توان به یک نمونه‌ی ۳۴ اینچی با رزولوشن 4K و نمایشگر خمیده اشاره کرد. لازم به ذکر است که زمان پاسخ‌دهی این مانیتور سامسونگ ۴ میلی‌ثانیه بوده و نرخ نوسازی آن ۱۰۰ هرتز است. سامسونگ پایه‌ی جدیدی را نیز به مانیتورهای خود اضافه کرده است که به آنها قابلیت قرارگیری در زوایای مختلف را می‌دهد. قیمت مانیتور جدید سامسونگ به‌زودی مشخص می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات