با ویژگی های دوربین گوشی ال جی وی 20 آشنا شوید

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کمپانی ال‌جی دقایقی قبل در جریان رویداد رسمی خود در آمریکا از گوشی V20 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که نسل جدید V10 به شمار می‌رود، نسبت به نسخه‌ی قبلی خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و طراحی آن دستخوش تغییرات شده است. ال‌جی روی ویژگی‌های پرچمدار جدید خود تاکید زیادی دارد. با زومیت همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های مربوط دوربین ال‌جی وی 20 بپردازیم.
تبلیغات

ال‌جی از پرچمدار جدید خود به نام V20 در آمریکا رونمایی کرد. این گوشی که نسل جدید V10 به شمار می‌رود، نسبت به نسخه‌ی قبلی خود دستخوش تغییراتی شده که نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از جنبه‌ی امکانات و قابلیت‌های جدید با وی 10 تفاوت دارد. البته برخی مشخصات فنی وی 20 از برادر خود الهام گرفته شده است. ال‌جی مدعی است وی 20 یک گوشی جذاب و قدرتمند با امکانات منحصربفرد است که می‌تواند به خوبی در بازار پرچمداران هنرنمایی کند. از جمله قابلیت‌هایی که این غول کره‌ای روی آن تاکید زیادی دارد، ویژگی‌های مربوط به دوربین ال‌جی وی 20 است که در ادامه به بررسی‌ آنها می‌پردازیم.

ال‌جی وی 10 گوشی خوبی بود که از دوربین قدرتمند و دوربین جلوی دوگانه نیز بهره می‌برد. اکنون ال‌جی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید تلاش کرده تا دوربین وی 20 یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار گوشی‌های پرچمدار باشد. ال‌جی معتقد است محصول جدید آنها نه تنها در زمینه‌ی عکاسی بلکه در بخش فیلمبرداری نیز پیشرفت چشمگیری داشته است که می‌تواند نظر کارشناسان و کاربران را به خوبی جلب کند. ال‌جی وی ۲۰ همچون جی ۵ این کمپانی به دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسل در پشت دستگاه و یک دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو مجهز شده است.

دوربین‌های زاویه‌ی دید گسترده (Wide Angle) در جلو و پشت دستگاه

اولین تلاش ال‌جی این بوده که تا با استفاده از لنزهای عریض بتواند تصاویری با گستره‌ی بیشتر را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید از جزئیات ثبت شده در تصاویر نهایت لذت را ببرید. دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی وی 20 دارای گشودگی دیافراگم F/1.9 است که نسبت به نسل قبلی خود با دیافراگم F/2.2 تا ۳۴ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. این دوربین می‌تواند در حالت نرمال تا ۸۳ درجه را پوشش دهد و تصاویر عریضی را در اختیار شما بگذارد.

دوربین ۱۶ مگاپیکسل وی 20 در پشت گوشی از یک لنز ۷۵ درجه با گشودگی دیافراگم F/1.8 بهره می‌برد و دوربین ۸ مگاپیکسلی دوم آن نیز به یک لنز ۱۳۵ درجه با گشودگی دیافراگم F2.4 مجهز شده است که باعث می‌شود نه تنها جزئیات ثبت شده در تصاویر فوق‌العاده باشد، بلکه میزان اکسپوژر و داینامیک رنج نسبت به وی 10 نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد.

LG V20 / ال جی وی 20

تکنولوژی Steady Record 2.0 با قابلیت ضبط HiFi

ال‌جی برای اولین بار از لرزش‌گیر جدیدی برای ضبط کلیپ‌های ویدیویی روی گوشی وی 20 بهره گرفته است که ویژه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ طراحی شده است. به لطف این لرزش‌گیر، همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ویدیوهای ضبط شده با وی 20 نسبت به وی 10 کیفیت به مراتب بهتری دارند. ال‌جی مدعی شده این لرزش‌گیر ویدیویی در نوع خود بهترین نمونه‌ی موجود است.

لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر مبتنی بر سنسور ژیروسکوپ

یکی از قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد دوربین ال‌جی وی 20 را باید لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) آن بدانیم که براساس سنسور ژیروسکوپ کار می‌کند. به لطف یا ویژگی لرزش‌گیر ویدیویی شما به صورت لحظه‌ای کار می‌کند. دقت همگام‌سازی میان تصویر و سنسور ژیروسکوپ ۵۰ درصد بهبود داشته است. میزان تاخیر همگام‌سازی در وی 10 برابر ۱۰۰ میکروثانیه و در وی 20 برابر ۵۰ میکروثانیه است.

تحلیل تصویر براساس لرزش‌گیر دیجیتال تصویر (DIS)

دوربین وی 20 ال‌جی به لطف بهره‌گیری از تحلیل تصویر براساس لرزش‌گیر دیجیتال می‌تواند سوژه‌ را در موقعیت‌های درست قرار دهد. این ویژگی مبتنی بر تحلیلی عمل می‌کند که از پخش 15 تا 20 فریم صورت می‌گیرد. یکی دیگر از مزایای این قابلیت کاهش میزان نویز و تاری تصاویر در ثبت شات‌های پیاپی است.

فوکوس خودکار هیبریدی

دوربین ال‌جی وی 20 از فوکوس خودکار سریع و پایدار همراه با LDAF، PDAF و Contrast AF بهره می‌برد. LDAF در واقع فوکوس خوکار تشخیص لیزری است که برای عکاسی در محیط‌های داخلی و فضاهای کم‌نور عملکرد بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود تنها در ۰.۲۷۶ ثانیه روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کنید. PDAF فوکوس خودکار تشخیص فاز است که برای عکاسی در فضاهای بیرونی و فوکوس کردن روی سوژه‌های متحرک کاربرد دارد. اما Contrast AF یا فوکوس خودکار کنتراست در اصل کنترل میکروفوکوس روی جزئیات دقیق است تا تصویر نهایی کاملا شفاف و دقیق باشد.

فوکوس متحرک یا Tracking Focus

بی‌شک یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران ثبت تصاویر باکیفیت توسط گوشی‌های هوشمند از سوژه‌های متحرک است. دوربین ال‌جی وی 20 با استفاده از فوکوس متحرک که روی سوژه‌ی مورد نظر شما قفل می‌شود، تصاویری شفاف و بدون لرزش را با فوکوس مورد نظر شما ثبت می‌کند. در واقع سوژه‌ی متحرک به صورتی که فوکوس روی آن قفل شده ردیابی می‌شود.

LG V20 / ال جی وی 20

افکت‌های ویدیویی

استفاده از افکت‌های مختلف همیشه برای کاربران جذاب بوده است. ال‌جی برای دوربین وی 20 افکت‌های جذابی را در نظر گرفته است. این گوشی در حالت عکاسی و فیلمبرداری به 8 افکت ویژه‌ و جالب مجهز شده که فیلم‌های شما را زیباتر از قبل می‌کند.

ضبط ویدیویی همراه با صدای HiFi

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوربین ال‌جی وی 20 را باید فیلمبرداری همراه با ضبط صدای های‌فای بدانیم که می‌تواند این گوشی را نسبت به رقبای خود متمایز کند.  به لطف میکروفون‌های High AOP (نقطه‌ی بیش‌بار آکوستیک) ضبط صدا حتی در مکان‌های شلوغ به صورت کاملا زنده و شفاف صورت می‌گیرد. فرکانس صدا از ۱۲۰ دسی‌بل در وی 10 به ۱۳۲ دسی‌بل در وی 20 رسیده است.

از طرف دیگر می‌توانید کلیپ‌های خود را با فرمت صوتی LPCM که به صورت ۲۴ بیتی با فرکانس ۴۸ کیلوهرتز در دوربین‌های فیملبرداری حرفه‌ای پشتیبانی می‌شود، ضبط کنید. این فرمت که گوشی وی 20 ال‌جی از آن پشتیبانی می‌کند هیچ‌گونه فشرده‌سازی و افت کیفیت ندارد و عملکرد آن از نظر نرخ بیت و نرخ نمونه‌سازی نسبت به فرمت AAC تا ۱.۵ برابر بهتر است.

به نظر می‌رسد دوربین LG V20 می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از عکاسی و فیملبرداری با گوشی هوشمند را در اختیار شما قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات