10 چیزی که دوست ندارید داخل خودروهای جدید ببینید

هنگامی که شخصی خودروی جدیدی را خریداری می‌کند، مایل است تا معایب مدل‌های قبلی در آن رفع شده باشد، اما در صورت مواجهه با ۱۰ عامل، بسیار مایوس می‌شود.

تبلیغات

خودروهای جدید برای بزرگسالان، حکم زمین بازی کودکان را دارند، داخل آنها بخش­‌های بسیاری برای کاوش و سرگرمی وجود دارد، اما درست مانند یک سرسره‌ی داغ در میانه‌ی تابستان، تمام این بخش‌ها جذاب نیستند. صرف نظر از قیمت، برخی از خودرو­ها معقول و استاندارد به نظر نمی‌رسند. در این مقاله به لیست محدودی از این چیز­هایی که بدون آنها نیز می‌توان از خودروهای جدید استفاده کرد، خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.

no spare tire

۱- تایر زاپاس

در حال حاضر وجود تایر یدکی به عنوان یک استثنا است و وجود آن به صورت قانون­مند رعایت نمی‌شود. در زمان‌­های نه چندان دور حداقل شاهد یک تایر یدکی در صندوق عقب خودرو بودیم، اما امروزه باید خوش­‌شانس باشیم تا یکی از آنها در خودروی جدیدمان تعبیه شده باشد.

بسیاری از خودرو‌سازان برای کاهش وزن و هزینه‌­، از کیت تعمیر اضطراری به جای تایر یدکی بهره می­‌برند. در حقیقت برخی از این کیت­‌ها به صورت اختیاری (آپشنال) هستند، به عنوان مثال کادیلاک برای مدل CT6 جدید خود، مبلغ ۲۱۰ دلار را برای اضافه کردن کیت نجات (rescue kit) دریافت می­‌نماید.

آیا پنچر شدن لاستیک در یک روز آفتابی، به تنهایی خسته‌کننده و طاقت‌فرسا نیست، که اکنون باید مبلغ اضافه‌ای را نیز برای تعمیر کردن آن، بپردازیم؟!

MB-Tex

۲- روکش‌­های صندلی از جنس وینیل

از نظر ما، چنانچه روکشی گران‌قیمت و تجملی نباشد، نباید در خودروهای لوکس به کار گرفته شود، با این حال برخی از سازندگان خودروهای لوکس، امروزه از روکش­‌هایی غیر استاندارد در خودرو­های با قیمت بالای ۳۰ هزار دلار خود استفاده می­‌کنند. مرسدس بنز از این روکش در خودروهای خود با عنوان MB-Tex یاد می‌کند و بی‌ام‌و آن را SensaTec می‌نامد و از نظر ما، این روکش‌ها به نسبت قیمتی که دارند، چندان باکیفیت نیستند.

benz clc class

۳- صندلی‌های قابل تنظیم

هنوز هم شرکت‌هایی وجود دارند که در سدان‌های خانوادگی خود از صندلی‌های قابل تنظیم برای سرنشین‌های جلو استفاده نمی‌کنند. به عنوان نمونه فولکس واگن در یک نسخه‌ی بالاتر از نسخه‌ی پایه‌ی خودروی Passat صندلی راننده‌ی قابل تنظیمی را به صورت آپشنال در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. صندلی قابل تنظیم برای راننده و سرنشینان در نسخه‌ی ۳۱ هزار دلاری این خودرو وجود دارد، این در حالی است که قیمت پایه‌ی این سدان حدود ۲۳ هزار دلار است و این اختلاف بسیار فاحش است.

 uick encore

۴- دید به عقب مناسب

دید عقب شاید یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی خودرو­های امروزی به حساب آید. در خودروهای اسپرتی‌ همچون شورولت کامارو، دید عقب نسبتا قابل قبول است. ولی در بسیاری از خودرو­های دیگر مانند کراس‌اوورهای خانوادگی، ستون‌های عقب عریض این خودروها، تقریبا دیدن نقاط کور را در ترافیک ناممکن کرده‌اند.

ford gen 2

۵- بهره‌وری سوخت

تست بهره‌وری سوختی EPA چندان باعث تعجب نیست. خودروسازها از این موضوع آگاهی کاملی دارند و در بسیاری از مواقع خودروی نمونه‌­ای را برای طی کردن تست و گرفتن نمره‌ی قبولی، تولید می‌­‌کنند.

اما مسئله‌ی جدید، چالش پیش روی رانندگان، وفق دادن خود با پیشرانه‌های توربوشارژ و با حجم کم است. خریداران تراک جدید فورد به نام  F-150، بیشترین تعداد منتقدان را به خود اختصاص داده است، البته خودروی ولو XC60 نیز در مورد میزان بازده مصرفی سوخت در مسافت پیموده‌ شده توسط آن، بسیار بدنام است، این خودرو در تست‌های EPA حتی قادر به برابری با خودروی هوندا پایلوت که توربو نیست، هم نبوده است.

Cadillacs rear vision

۶- آپشن‌ها

خودروسازان عادتی دارند که براساس آن ویژگی‌های محبوب (و گاهی اوقات ضروری) را از پکیج خودرو حذف می‌کنند که بعدها بتوانند آنها را با عنوان آپشن جداگانه و با قیمتی بالاتر به خریداران ارائه دهند.

به طور مثال شرکت خودروسازی مینی در خودروی کوپر ۲۰۱۷ دوربین دید عقب ۵۰۰ دلاری را با یک دستیار پارک مجاورت ۵۰۰ دلاری که ممکن است چندان کاربردی نباشد، ترکیب کرده است، اما مینی تنها شرکت خودروسازی نیست که اینگونه عمل می‌کند. مرسدس بنز و جنرال موتورز نیز می‌­توانند در مورد پکیج آپشن­‌های خود، چنین عمل کند.

Apple CarPlay

۷- سیستم‌های هوشمند

پذیرش سیستم‌‌هایی هوشمندی مانند اپل کارپلی و اندروید اتو در خودروها، بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، طول کشیده است. حتی بزرگترین خودروساز دنیا (تویوتا) تعهدی به آن ندارد. ما تردید خودروسازان را در این خصوص درک می­‌کنیم، اما مردم می­‌گویند: خودروسازان نمی­‌توانند سیستم عاملی بهتر از آن چیزی که اکنون در گوشی‌‌های هوشمند ما وجود دارد، بسازند.

My lincon touch

۸- همه چیز به صورت لمسی

کنترلر­های لمسی در دهه‌ی ۱۹۴۰ که مطابق پیش‌بینی‌های آینده‌پژوهان قرار بود تا قادر به کنترل امواج رادیویی، با ذهن خود باشیم، بسیار جذاب بود.

از آن زمان، ما آموختیم که نیازی نیست که همه چیز با صفحه‌ی لمسی کنترل شود. ما در تعجب هستیم که چرا برخی خودروسازها هنوز متوجه این موضوع نشده‌اند.

اسلایدر حساس به لمس لینکلن برای تنظیم صدا و دما زمانی دشمن درجه‌ی یک برای ما محسوب می‌شد اما به نظر می‌رسد که اینفینیتی قصد دارد تا با صفحه‌نمایش دوگانه‌ی خود در این خصوص با لینکلن به رقابت بپردازد. ما حدس می‌­زنیم که کنترلر­های لمسی در صبح یک روز سرد زمستانی، زمانی که برای استفاده از آنها مجبور به در آوردن دستکشهایتان خواهید شد، دیگر قابلیت جذابی نخواهد بود.

visdeoan HD radio

۹- پخش‌کننده‌های CD

دوران استفاده از CD در پخش‌کننده‌­‌ی خودروها، زمانی کهامکان ذخیره‌سازی هزاران قطعه موسیقی در یک کارت حافظه‌ی کوچک فراهم شد، به سر رسید. این فناوری متعلق به ۱۵ سال پیش است.

بسیاری از خودروسازان هنوز هم پافشاری زیادی بر قرار دادن پخش­‌کننده­‌های CD در داخل خودروهای خود دارند. یک تحقیق جامع نشان می­‌دهد که تا سال ۲۰۲۰، حداقل یک سوم خودروهای جدید، یک پخش‌کننده‌ی فیزیکی خواهند داشت. موضوع یاد شده برخلاف این حقیقت است که سه چهارم خودروهای جدید دارای پورت­های USB و AUX در پخش‌کننده‌­های خود هستند.

آیا ممکن نیست به جای پخش‌کننده‌ی CD یک صفحه‌نمایش بهتر داشته باشیم؟

gooseneck hinge

۱۰ - لولاها

با وجود این‌ که برخی از خودروسازان قبول کرده‌اند تا در صندوق عقب خودروهای خود از لولای پیانوئی (piano hinge) استفاده کنند تا به این ترتیب عملکرد باز و بسته شدن درب صندوق بهبود یافته و در عین حال فضای بیشتری در صندوق فراهم شود، با این حال هنوز هم بسیاری از خودروسازها از لولاهای جاگیر قدیمی در محصولات خود استفاده می‌کنند.

منبع motorauthority

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده