بروزرسانی بعدی اندروید نوقا، نسخه 7.1 احتمالا با گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال ارائه می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد در سال جاری حداقل دو گوشی‌هوشمند جدید معرفی کند. این دو دستگاه که از آن‌ها با نام پیکسل و پیکسل ایکس‌ال یاد می‌شود، قرار است جایگزین محصولات نکسوس باشند. احتمال می‌رود سیستم‌عامل این دو دستگاه نسخه‌ی جدید اندروید یعنی اندروید ۷.۱ باشد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

LlabTooFeR، به عنوان فاش کننده‌ی اطلاعات درباره‌ی محصولات جدید، در حساب کاربری توییتر خود به تازگی اعلام کرده که دو گوشی‌هوشمند مورد انتظار امسال گوگل موسوم به پیکسل و پیکسل ایکس‌ال که با کدنام‌های سلفیش و مارلین شناخته می‌شوند در ماه اکتبر و با سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ عرضه خواهند شد. اگر این گفته حقیقت داشته باشد، شناسه‌ی ساخت نسخه اندروید ۷.۱ نوقا NDE63B خواهد بود. این موضوع به این معنا است که دارندگان محصولات نکسوسی کنونی از جمله نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی، نکسوس ۶ و نکسوس ۹ باید منتظر ارائه یک بروزرسانی با همین شناسه‌ی ساخت باشند.

در هرحال، این مورد به تصمیم گوگل مبنی بر منتشر کردن بروزرسانی و فایل‌های فکتوری‌ایمیچ این نسخه‌ از اندروید بستگی دارد و در عین حال احتمال می‌رود که در نهایت تغییری در شناسه‌ی ساخت بروزرسانی یاد شده اعمال شود. در حال حاضر انتشار آپدیت اندروید ۷.۱ برای روز یکم سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

ارائه‌ی جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید روی دستگاه‌های جدید یک امتیاز مثبت است که گوگل عموما با محصولات سری نکسوس این کار را انجام می‌دهد و در واقع این گوشی‌های هوشمند از جمله اولین دستگاه‌هایی هستند که جدیدترین بروزرسانی‌های اندروید را به محض انتشار دریافت می‌کنند. خوشبختانه سایر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی نیز امکان ارائه‌ی آپدیت‌های دوره‌ای را برای دستگاه‌های تولیدی خود دارند و بدین طریق می‌توانند حداقل جدیدترین وصله‌های امنیتی اندروید ۷ را برای محصولات خود منتشر کنند.

گوشی‌هوشمند پیکسل که زمان معرفی آن روز چهارم اکتبر اعلام شده، از نظر نام‌گذاری تغییراتی نسبت به نام نکسوس خواهد داشت چراکه گوگل هم به دنبال همسان ساختن رزومه‌ی سخت‌افزاری خود است. علاوه بر مشخصات رده‌بالا و استفاده از دوربین‌های بروزرسانی شده‌ی سونی، شرکت یاد شده قصد دارد تا حداقل دو مورد نرم‌افزاری جدید را در محصولات جدید خود ارائه کند. گفته شده که این دو ویژگی نرم‌افزاری نکسوس لانچر و دستیار صوتی جدید گوگل اسیستنت هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوشی‌های‌هوشمند جدید پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل، همانند محصولات سری نکسوس می‌توانند در بین مشتریان جایگاه مناسبی به دست آورند. نظرات ارزشمند خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات