کابل مبدل USB نوع C به HDMI در دست تولید است

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درگاه USB نوع C یکی از ویژگی‌هایی است که رفته رفته شاهد استفاده از آن در محصولات مختلف هستیم. حال مشخص شده که احتمالا به زودی شاهد کابل‌هایی برای تبدیل USB Type-C به HDMI خواهیم بود. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

هنگامی که USB نوع C برای اولین بار در گوشی‌های هوشمندی چون وان‌پلاس ۲ به کار گرفته شد اساسا چیزی جز یک کابل برگشت‌پذیر نبود و همین امر دلیلی برای خرید کابل‌های جدید تلقی می‌شد. از آنجایی که اکنون این درگاه در گوشی‌های هوشمند مختلفی از جمله گلکسی نوت ۷، اچ‌تی‌سی ۱۰ و ال‌جی جی ۵ به کار گرفته شده، می‌توان گفت USB نوع سی بیشتر رایج شده است. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که Type-C دلیلی برای خرید کابل های جدید توسط کاربران باشد و در حقیقت استانداردهای واحد جدیدی را برای یک اتصال‌دهنده تعریف کند. درگاه مورد اشاره باعث می‌شود تا اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر بسیار آسان‌تر انجام شود. در نمایشگاه ifa ۲۰۱۶ که در برلین برگزار شده، HDMI Licensing که در واقع یک شرکت برای مدیریت استانداردهای HDMI است، یک مود مشابه با اچ‌دی‌ام‌آی را معرفی کرده که در آینده‌ای نزدیک امکان استفاده از کابل‌هایی برای تبدیل USB نوع C، به hdmi را فراهم می‌کند.

برای مشخص شدن موضوع باید گفت که این مود جدید از استاندارد HDMI 1.4b پشتیبانی می‌کند که این به معنای پشتیبانی از فرمت ۴k، سه بعدی و کانال صوتی بازگشتی است. بدین طریق در آینده دستگاه‌های مجهز به درگاه USB Type-C قادر خواهند بود تا از طریق یک کابل، خروجی صوتی نیز داشته باشند. این مود جدید امکان بهره بردن آسان از کانال شبکه‌ی اچ‌دی‌ام‌آی و ویژگی‌های کنترل الکترونیکی را فراهم خواهد کرد. در نتیجه می‌توان لوازم متصل شده از طریق hdmi را به راحتی تحت کنترل درآورد تمام این قابلیت‌ها و استانداردها می‌تواند به کاربر امکان استفاده بهتر از گوشی هوشمندش را بدهد. HDMI Licensing اعلام کرده که این مود جدید جایگزین، در تمامی آداپتورهای اچ‌دی‌ام‌آی آینده به کار گرفته خواهد شد. در حال حاضر یواس‌بی نوع سی از سیگنال‌های اچ‌دی‌ام‌آی، دیسپلی‌پورت و VGA پشتیبانی می‌کند. همین امر دلیلی برای این است که چرا در حال حاضر تعداد بسیار کمی از این آداپتورها تولید شده است. اما با استفاده از مود جدید معرفی شده، تولیدکنندگان و آداپتورهای HDMI می‌توانند یک نوع کابل تولید کنند.

البته همیشه صحبت کردن در مورد ویژگی‌ها و امکاناتی قابل ارائه در کابل‌های معرفی نشده جذاب نخواهد بود اما اگر در این مورد فکر کنید، این استاندارد می‌تواند واقعا اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. علاوه بر این، اگر وای‌فای استانداردسازی نمی‌شد، امکان بهره گرفتن از امکانات آن برای همه به یک شکل وجود نداشت. همانطور که رفته رفته استفاده از درگاه USB-C رایج‌تر می‌شود، احتمالا در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه‌ی بیشترین محصولات با این درگاه خواهیم بود. اینکه استاندارد یاد شده بیشتر مورد استفاده قرار گیرد کمک زیادی به عمومی شدن آن خواهد کرد و موانع مختلفی که بر سر راه این هدف وجود دارد، از میان برداشته می‌شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات