گوگل در حال توسعه‌ سرویس استفاده‌ مشترک از خودرو در اپلیکیشن Waze است

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از تلاش گوگل به‌منظور راه‌اندازی هرچه وسیع‌تر سرویس استفاده‌ی مشترک از خودرو در پلت‌فرم اپلیکیشن مسیریابی اجتماعی Waze است. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در حال حاضر گوگل در حال تست یک برنامه‌ی آزمایشی رانندگی متصل در حومه‌ی شهر سان‌فرانسیسکو است. این آزمایش تنها برای کارکنان گوگل، وال‌مارت و نرم‌افزارهای ادوبی محدود شده است و به همکاران آن‌ها اجازه داده شده است تا سرویس Waze را برای انجام هماهنگی به‌منظور استفاده‌ی مشترک از خودرو به‌کار گیرند.

یک سخنگوی گوگل به مجله‌ی Popular Mechanics گفته است که این برنامه‌ی آزمایشی به‌صورت مطلوبی انجام شده است. پس از آن گوگل در حال توسعه‌ی این برنامه است و در ادامه استفاده از این سرویس را برای هر کسی که در حومه‌ی شهر سان‌فرانسیسکو ساکن است، ممکن می‌سازد.

سرویس گوگل با سرمایه‌گذاری متمرکز بر سود دهی کمپانی Uber به ایجاد یک برنامه‌ی ناب در خصوص "به اشتراک‌گذاری خودرو" کمک می‌کند. افرادی که به‌کمک اپلیکیشن Waze سوار بر خودرو می‌شوند، در ازای پیمایش هر مایل مبلغی را پرداخت خواهند کرد، اما این منابع مالی برای مصرف بنزین و استهلاک خودرو به راننده تعلق می‌گیرد. هیچ‌کدام از این درآمدها به گوگل باز نمی‌گردد.

گوگل همچنین در حال تست یک سری خودروهای خودران است که در نهایت این خودروهای بدون راننده، به‌عنوان رقبای Uber به‌کار گرفته می‌شوند.

در این برنامه، چارچوب زمانی برای پیاده‌سازی توسعه‌ی سرویس استفاده‌ی مشترک از خودرو در اپلیکیشن Waze اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات