دستگاه اسکنر پارچه شرکت HOOVER براساس بافت پارچه برنامه شستشو پیشنهاد می دهد

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با وجود عدم استفاده از آب گرم در ماشین‌های لباسشویی برای شستشوی لباس‌های دارای بافت حساس، باز هم احتمال آسیب‌دیدگی آنها وجود دارد. شرکت هووِر (Hoover) در نمایشگاه IFA 2016 از ماشین لباسشویی و دستگاه TED خود برای شستشوی هوشمند لباس رونمایی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

احتمال آسیب دیدن بافت لباس‌ها در ماشین‌های لباسشویی دور از انتظار نیست. حتی در صورتی که ماشین لباسشویی اجازه‌ی استفاده از آب گرم را برای شستن لباس‌های دارای بافت ظریف به کاربر ندهد، نمی‌تواند از شستشوی هم‌زمان لباس‌هایی که دارای بافت‌های مختلف و ظریفی مانند کتان هستند جلوگیری کند. ماشین لباسشویی و دستگاه TED شرکت هووِر (Hoover) که در نمایشگاه ایفا 2016 معرفی شده است، دستگاه شستشوی هوشمندی را فراهم می‌آورند که از نوع لباس در حال شستشو آگاهی داشته و بر این اساس برنامه‌ی شستشوی منحصر به فردی را پیشنهاد می‌کند.

ماشین لباسشویی hoover

با این حال همه‌ی این کارها به وسیله‌ی ماشین لباسشویی انجام نمی‌شود. دستگاه TED که سرنام عبارت textile expert detector و به معنی حسگر متخصص منسوجات است، به صورت یک دستگاه نسبتا کوچک مجزا از ماشین لباسشویی عرضه می‌شود. این دستگاه از طریق یک آهن‌ربا و به صورت مغناطیسی به ماشین لباسشویی متصل می‌شود. دستگاه TED تقریبا به اندازه‌ی یک آیفون 6 بوده اما به خاطر حجم بزرگ‌تر از آن، گجتی نیست که مانند آیفون به راحتی در دست قرار بگیرد. هر دو دستگاه یک نمونه‌ی اولیه هستند اما طبق اظهارات نماینده‌ی هوور از سال آینده‌ی میلادی در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

ماشین لباسشویی hoover

نحوه‌ی کار این دستگاه‌ها به این صورت است که ابتدا باید حسگر متخصص منسوجات را بر روی لباسی که قصد شستشوی آن را دارید، قرار دهید. دستگاه TED نوع پارچه‌ی لباس مانند نخی، کتان و غیره را تشخیص داده و از طریق نرم‌افزار مربوطه برنامه‌ی شستشوی ویژه‌ای را برای شستن لباس‌ها پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، اگر لباس‌های کتان، نخی و پلی‌استر را شناسایی کند، اجازه‌ی شستشوی هم‌زمان آن‌ها را به واسطه‌ی پیشنهاد برنامه‌ی شستشوی ویژه‌ای به کاربر می‌دهد. علاوه‌بر آن، پیشنهادهای دیگری هم مانند عدم استفاده از نیمی از ظرفیت ماشین در برخی از شرایط را هم به کاربران می‌دهد.

ماشین لباسشویی hoover

نرم‌افزار مربوطه امکان دسترسی به داده‌های تقویم و دیگر نرم‌افزارهای موجود در گوشی هوشمند را هم دارد. بر همین اساس، برای مثال اگر با فرزند خود به یک رستوران بروید، بلافاصله پس از بازگشت شما، افزایش قابلیت لکه بری قوی را برای شستشوی جاری درخواست خواهد کرد.

اگرچه ایده‌ی پشت دستگاه TED جالب و مفید است اما در صورتی که امکان اسکن ساده‌ی داخلی فراهم شود، مفیدتر و کاربردی‌تر خواهد شد. در این حالت، خود ماشین لباسشویی می‌تواند مطابق با لباس‌های آماده‌ی شستشو، برنامه‌ی شستشوی منحصر به فردی را به کار بگیرد. با این فناوری، امکان آسیب دیدگی لباس‌ها به حداقل خواهد رسید.

آیا هم‌اکنون لباسشویی هوور و دستگاه TED ارزش خرید دارد؟ نظر شما عزیزان در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات