تماشا کنید: رباتی که چوپان گله را خانه‌نشین می‌کند

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند نه تنها جنبه‌های بیشتری از زندگی ما را در بر گرفته و دنیای سنتی را کنار می‌زند بلکه شکل و حالت آن را نیز تغییر می‌دهد. بعد از ورود ربات‌ها به کشاورزی، حال با ساخت رباتی که وظیفه سگ را انجام می‌دهد نوبت به گله‌داری رسیده تا یکی دیگر از شیوه‌های سنتی دچار تحول شود. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

به تازگی محققان واحد رباتیک دانشگاه سیدنی استرالیا توانسته‌اند رباتی به نام SwagBot بسازند که می‌تواند نقش یک سگ گله را ایفا کرده و در اولین آزمایش خود به خوبی از پس هدایت گله بر بیاید. این ربات می‌تواند از پس سطوح ناهموار نیز برآمده و به لطف سنسورها و دوربین‌هایی که بر روی آن نصب شده است چوپان گله را از شرایط مختلف آگاه سازد.

درنهایت به نظر می‌رسد که دیگر باید با سگ‌های گله خداحافظی کرد زیرا SwagBot به لطف ساختاری که دارد می‌تواند در محیط‌های سخت نیز بهتر از سگ گله عمل کرده و دام‌ها را هدایت کند.

قدم بعدی که محققان پیش روی خود می‌بینند این است که ربات SwagBot بتواند حیوانات بیمار یا زخمی را شناسایی کرده و به چوپان گله گزارش دهد. این ربات به سنسورهای حسگر گرما و حرکتی نیز مجهز خواهد شد که در نتیجه بتواند تغییرات رخ داده در دمای بدن حیوانات را متوجه شده و همچنین حرکات آنها را ردیابی کند.

بعد از مکانیزه شدن صنعت کشاورزی و سپردن کارهای مختلف به ربات‌ها، حال یکی دیگر از شیوه‌های سنتی که گله داری است در آینده تغییر می‌یابد. باید دید که ربات‌ها جایگزین کدام شیوه سنتی دیگر خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات