خانه‌ ای که در قلب یک صخره ساخته خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته طرحی از یک خانه بتنی در قلب یک صخره مورد استقبال شدید مردم در اینترنت قرار گرفت. حال به نظر می‌رسد رویای طراحان این خانه به واقعیت پیوسته و شخصی حاضر شده است که این خانه را بسازد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

گروهی متشکل از معماران هلندی به نام OPA (پلتفرم باز برای معماری)، سال گذشته خانه‌ای را در قلب صخره طراحی کردند که تماما از بتن بوده و بر روی سقف آن، یک استخر قرار داده شده که به افزایش میزان روشنایی محیط داخلی نیز کمک می‌کند.

حال یک مشتری با بودجه کافی برای ساخت این خانه پیدا شده و قرار است آن را در لبنان بسازند. خانه بتنی قرار است در ارتفاعی معادل ۱۶۰۰ متر بلندتر از سطح دریا ساخته شود.

این مدل طراحی‌ها زیاد است اما کمتر اتفاق می‌افتد که از روی کاغذ و ماکت، در نهایت شکل واقعی به خود بگیرند و ساخته شوند، حتی در دنیای واقعی نیز ممکن است به موفقیت نرسند و ساخت پروژه به حالت تعلیق دربیاید.

ساخت خانه ای در دل صخره

مانند آسمان‌خراش منار شیکاگو که توسط طراح صاحب‌نام سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است. ساخت این برج در سال ۲۰۰۷ میلادی شروع شد اما به دلیل مشکلات مادی، منار شیکاگو که قرار بود تا سال ۲۰۱۰ ساخت آن به پایان برسد هنوز ساخته نشده است. این برج قرار بود ۴۴۴ متر ارتفاع داشته و ترکیبی از شیشه و فلز باشد که به هم تنیده‌ و سر به آسمان کشیده‌اند. آنچه در طراحی این برج مشخص شده است قرار بوده که در آن آپارتمان‌های مسکونی وجود داشته و همچنین فروشگاه و هتل پنج ستاره نیز برای آن در نظر گرفته شده بود، اما بحران اقتصادی جهانی باعث شد ساخت این برج در سال ۲۰۰۸ متوقف شود. دونالد ترامپ در مورد این برج گفته است که منار شیکاگو با خودکشی اقتصادی رو به رو شد.

با این حال هم‌اکنون پروژه‌ی ساخت خانه‌ای در قلب صخره‌ها در دست احداث است و موسس OPA، آندو واسیلیو گفته است که طرح خانه بتنی آنها برای اینکه در اینترنت سر و صدا کند طراحی شده بود. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده است:

تلاش کردیم یک طراحی پر از احساس و از هر نظر فوق العاده بسازیم که درنتیجه پلتفرممان و همچنین فلسفه‌ای که در طراحی معماری داریم را نشان دهد.

آندو به دیگر معمارها نیز پیشنهاد داده که پروژه‌های فاخر خود را در اینترنت به نمایش عموم قرار دهند تا با انجام این کار نه تنها ایده‌های آنها به واقعیت نزدیک‌تر شود بلکه با یافتن نظر دیگران، مهارت‌های خود را بالاتر برده و به بهتر شدن در حرفه خود کمک کنند. در ادامه تصاویری از این خانه در دل صخره‌ها را می‌بینید.

ساخت خانه ای در دل صخره
ساخت خانه ای در قلب صخره
ساخت خانه ای در دل صخره
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات