آئودی از سال 2017 در مسابقات خودروهای برقی فرمول E شرکت می کند

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی شرکت در فصل چهارم مسابقات خودروهای برقی فرمول یک را که در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی شروع می‌شود، تأیید کرد. از دیگر شرکت کنندگان این مسابقات می‌توان به تیم‌های DS، Faraday Future، جگوار، Mahindra، NextEV، رنو و Venturi اشاره کرد.
تبلیغات

سری مسابقات خودروهای برقی فرمول ای (Formula E) با ایجاد رقابتی نفس‌گیر میان خودروسازان بزرگ دنیا برگزار می‌شود. جگوار هم در فصل سوم مسابقات فرمول ای، که ۹ اکتبر در هنگ کنگ آغاز می‌شود، تازه وارد میدان رقابت می‌شود. ب‌ام‌و نیز عنوان کرده که در حال تشکیل تیم خودش برای حضور در این مسابقات است.

خودروسازان مطرح از این منظر به خودروهای برقی فرمول E نگاه می‌کنند که به‌عنوان یک پلت‌فرم ایده‌آل می‌توانند در آینده به‌منظور توسعه در زمینه‌ی خودروهای برقی روی آن کار کنند. به‌ویژه آئودی که در مسابقات اتومبیل‌رانی نگاهی خاص به توسعه‌ی تکنولوژی‌های تازه دارد؛ استفاده از تکنولوژی چهار چرخ متحرک در مسابقات رالی و موتورهای دیزل با سیستم پاشش سوخت مستقیم و دارای عملکرد قدرتمند در مسابقات استقامت بخشی از سیستم‌های توسعه‌ یافته‌ی آئودی در مسابقات اتومبیلرانی است.

مدیر دپارتمان تحقیق و توسعه‌ی آئودی می‌گوید:

تا سال ۲۰۲۵ از هر چهار خودروی آئودی یکی باید برقی باشد. در راستای رسیدن به این هدف، برنامه‌ها و الزام ما برای شرکت در سری مسابقات برقی، تنها یک حرکت منطقی است.

آئودی از اولین فصل شروع مسابقات Formula E به‌عنوان شریک تیم ABT Schaeffler حضور داشته است. این تیم به تمامی امکانات مسابقات اتومبیل‌رانی آئودی و راننده‌ی معروف آن‌ها Lucas di Grassi دسترسی داشته است. این راننده‌ی برزیلی برای فصل سوم به کمک راننده‌ی آلمانی یعنی Daniel Abt خواهد آمد.

در حال حاضر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از یک باتری و شاسی معمولی استفاده می‌کنند در حالی‌ که به آن‌ها اجازه داده شده که بسته به موتورهای الکتریکی خود، طراحی منحصر به فردی داشته باشند. در نهایت آن‌ها می‌توانند خودروی خود را با موتور و باتری خاص خود طراحی و ارائه کنند.

متأسفانه حضور آئودی در مسابقات فرمول ای بدان معنی است که دیگر شاهد حضور قدرتمند این خودروساز در مسابقات فرمول یک نخواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات