فروش اوپو در هند اپل را پشت سر گذاشت

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی اوپو موفق شد تا اپل را در ماه آگوست از لحاظ ارزش فروش در بازار هند پشت سر بگذارد.
تبلیغات

اپل اخیرا اعلام کرده است که با کاهش سود در سال جاری روبرو خواهد بود و حالا به نظر می‌رسد که آن‌ها واقعا به چیزهایی در پشت پرده پی برده‌اند که چنین اظهار نظری داشته‌اند. به نظر می‌رسد شرایط در بازار هند کمی برای اپل سخت شده است؛ بازاری که از قضا برای این شرکت یک بازار کلیدی به شمار می‌رود. شرکت چینی اوپو اعلام کرده است که در ماه آگوست موفق شده تا اپل را از لحاظ ارزش سهم از بازار پشت سر بگذارد. 

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Gfk در ماه آگوست، اوپو موفق شده تا ۸ درصد از ارزش گوشی‌های فروش رفته در هند را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که سهم اپل از این شاخص فقط ۶.۳ درصد بوده است. پس از این دو شرکت هم شرکت‌های LYF و Micromax‌ با ۶.۱ و ۵.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند. این در حالی است که سامسونگ با ۴۶.۹ درصد پیشتاز بازار هند در این ماه بوده است. 

با این حال داده‌های منتشر شده از سوی Counterpoint Research نشان می‌دهد که اپل با ۵.۶ درصد از سهم بازار هند در رتبه ششم این بازار قرار دارد. اوپو نیز با سهم ۷ درصدی از بازار جایگاه سوم خود را در بازار هند حفظ کرده و از سوی شیائومی با ۶.۸ درصد تعقیب می‌شود. 

طبق گزارش  Counterpoint Research، لنوو-موتورولا در مجموع توانسته‌اند با ۸.۵ درصد رتبه دوم بازار هند را در اختیار داشته باشند که البته آمار ترکیبی این دو شرکت در مقایسه با ماه جولای ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اگر احیانا در مورد تفاوت آمار ارائه شده از سوی این دو موسسه متجب شده‌اید باید بگوییم که Gfk فروش به مشتری نهایی را در بازارهای با جمعیت بالای ۵۰۰۰۰ نفر بررسی می‌کند ولی Counterpoint فروش به تجار خرده فروش را مد نظر قرار می‌دهد. 

این نتایج عرضه موفق آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را بیش از قبل برای اپل حیاتی می‌کند چرا که این شرکت حالا با رقابت شدیدی از سوی شرکت‌های چینی نه تنها در حجم فروش بلکه در ارزش فروش در بازار هند مواجه شده است. پیش از این سامسونگ و اپل به صورت سنتی بازار هند را از لحاظ ارزش فروش در اختیار داشتند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات