تماشا کنید: ساخت تریلر فیلم Morgan توسط ابررایانه واتسون با تکیه بر قدرت هوش مصنوعی

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ابررایانه‌های شناخته شده در حوزه‌ی فناوری محصول کمپانی IBM است که واتسون نام دارد. این ابررایانه پس از دستاوردهای زیادی که توانسته به واسطه‌ی هوش مصنوعی و قدرت بالایش به دست آورد، حال تریلری از فیلم سینمایی Morgan تولید کرده تا قدرت هوش مصنوعی خود را نمایش دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ابررایانه‌ی واتسون را باید یکی از قدرتمندترین و قابل‌ترین ابررایانه‌های موجود در بازار خواند. واتسون پیش از این کارهای جالب توجهی نظیر تشریح محتوای موجود در یک تصویر، پیش بینی اسباب‌بازی‌های پرفروش در کریسمس و پیروزی در مسابقات اطلاعات عمومی را درکارنامه دارد. حال این ابررایانه اقدام جالب توجه دیگری را نیز در کارنامه دارد که ویرایش و ساخت تریلر از فیلم‌های سینمایی است.

واتسون قابلیت وتوانایی دیگری را نیز به کارنامه‌ی داشته‌های خود افزوده که امکان ویرایش و ساخت تریلر برای فیلم‌های سینمایی است. این ابررایانه با نکیه بر هوش مصنوعی خود موفق شده تا تریلری را برای فیلم سینمایی Morgan تهیه کند. استودیوی قرن بیستم فاکس با اعتماد به توانایی‌های این ابررایانه، ساخت تریلر فیلم علمی-تخیلی جدید خود را به این ابررایانه سپرده است.

واتسون را باید اولین ابررایانه و ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی خواند که موفق شده یک فیلم سینمایی را با تکیه بر قابلیت‌های هوشمند خود تهیه کند.

برای آماده سازی و آموزش ساخت تریلر از یک فیلم، متخصصان این کمپانی واتسون را با استفاده از ۱۰۰ تریلر فیلم‌های ژانر وحشت بصورت جداسازی لحظات و صحنه‌های مختلف تغذیه کرده‌‌اند. این رایانه سپس یک سری تصاویر، اصوات و ترکیب این دو محتوا را بصورت تحلیلی را دریافت کرده تا با جزئیات و علم ساخت تریلر برای فیلم‌ها آشنا شود.

زمانی که واتسون فیلم سینمایی مورگان را پردازش کرد، ۱۰ صحنه از این فیلم که در مجموع ۶ دقیقه بود، برای ساخت تریلر ویدیویی انتخاب کرد. در مقایسه با انسان‌ها که به زمان بیشتری برای انتخاب و تدوین ویدیوی تریلر نیاز دارند، واتسون موفق شد تا این ویدیو را در کمتر از ۲۴ ساعت تولید کند. در حالت معمولی برای ساخت یک تریلر به زمانی ۱۰ تا ۳۰ روزه نیاز است تا بهترین تریلر ممکن تولید شود.

در ادامه می‌توانید تریلر تولید شده توسط واتسون را مشاهده کنید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات