آلفابت در حال کار روی ساعت هوشمند با عمر باتری بالا است

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آزمایشگاه Verily Life Sciences که زیر پرچم آلفابت فعالیت می‌کند، ساعت هوشمندی را با رویکرد سلامتی در دست تولید دارد.
تبلیغات

کمپانی Verily Life Sciences را باید یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت خواند که در واقع آزمایشگاهی برای پرورش ایده‌ها است. متخصصان این کمپانی در حال توسعه‌ی ایده‌های بسیار جالب توجهی هستند که البته هیچ یک آماده‌ی عرضه به بازار نشده و هنوز راه درازی در پیش دارد. از جمله‌ی این محصولات می‌‌توان به لنز‌های تماسی برای سنجش گلوکز بدن، دستبند شناسایی سرطان و هر آنچه که می‌تواند به بهبود سلامتی انسان منجر شود، اشاره کرد.

آنتونیو رگالادو، نویسنده‌ی MIT Tech Review‌ جزو اولین افرادی است که در بازدید از آزمایشگاه‌های این کمپانی موفق شده تا ساعت هوشمند سلامتی توسعه یافته توسط این کمپانی را از نزدیک رویت کند. به گفته‌ی رگالادو نه تنها این ساعت یک ایده‌ی خام نیست، بلکه Verily بیش از صد دستگاه از آن را تولید کرده است.

برایان اتیس، مدیر ارشد فناوری در وریلی است که این کمپانی را زیر نظر آزمایشگاه ایکس آلفابت معرفی می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اتیس، این ساعت هوشمند محصول بسیار بزرگی برای وریلی است، چراکه وریلی ترکیبی از سنسور‌ها، نرم‌افزار و علوم پیشرفته را در این ساعت به کار گرفته تا بتواند از طریق آن به شناسایی بیماری‌ها شتافته یا به کنترل بیماری کمک کند.

در ژوئن ۲۰۱۵، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که در آن خبر از توسعه‌ی یک دستبند هوشمند سلامتی توسط آلفابت می‌داد که قادر به نظارت بر فاکتور‌ها و علائم بدن بیماران بصورت آنی توسط پزشکان داشت. به گزارش بلومبرگ این ساعت هوشمند قادر است تا علائمی نظیر ضربان قلب، حرارت بدن و ریتم الکتریکی قلب با استفاده از سنسور ECG را جمع آوری کند.

این ساعت هوشمند از نمایشگر دایره‌ی E-Ink بهره برده و به گفته‌ی اتیس تراشه‌ی اختصاصی برای آن نیز طراحی شده تا مصرف انرژی پایین باشد. سایر محصولات موجود در بازار از LCD یا OLED استفاده می‌کنند که با وجود نمایش رنگ، انرژی زیادی مصرف می‌شود.

به نظر نمی‌رسد این محصول راهی بازار شده و برای خریداران تجاری در دسترس باشد، چرا که وریلی محصول مورد نظر را برای استفاده در تحقیقات پزشکی توسعه می‌دهد.

البته آلفابت را نمی‌توان تنها کمپانی خواند که ساعت هوشمندی را با قابلیت‌های پزشکی در دست تولید دارد. استارتاپ AliveCor از جمله‌ی کمپانی دیگری است که سنسور ECG‌ را در قالب بندی برای اپل واچ با امکان اتصال به آیفون از طریق اپلیکیشن توسعه داده و در انتظار دریافت مجوز‌های لازم است. این استارتاپ توسط یکی از مخصصان پیشین گوگل تاسیس شده است.

اپل نیز گوشه چشمی به این حوزه داشته و با توسعه‌ی سرویس ReasearchKit در پی ایجاد امکانی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از گجت‌های اپل به منظور ارائه‌ی به پزشکان است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات