دوربین آیفون 7 از DxOMark امتیاز 86 گرفت

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark دوربین آیفون ۷ را مورد بررسی قرار داده که طی آن به تمجید از دوربین این گوشی پرداخته و امتیاز ۸۶ را به آن داده است.
تبلیغات

با رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل، این کمپانی نشان داد که کیفیت دوربین‌های مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند را در مقایسه با نسل پیش بهبود داده است. اپل امیدوار است تا با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به دوربین نسل جدید پرچمداران خود، این گوشی را صاحب بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند کند. با وجود اینکه بخشی از بهبود‌ها و تغییرات انجام شده مربوط به دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس است، اما آیفون ۷ نیز از قابلیت‌های جدیدی نظیر لنز با عبور نور بیشتر، پردازش بهتر تصاویر، فلش چهار المان و لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کرد. هر دو گوشی هوشمند از استاندارد DCI-P3 بهره می‌برند که امکان استفاده از طیف رنگ گسترده‌‌تر را فراهم می‌کند، بطوری که تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین آیفون‌های جدید اپل از رنگ‌های غنی‌تری بهره برده و می‌توان نتیجه‌ی آن را در نمایشگر آیفون‌های جدید یا هر نمایشگری که از استاندارد DCI-P3 پشتیبانی می‌کند، مشاهده کرد. اپل همچنین در کنار پردازنده‌ی جدید تصویر، از الگوریتم جدیدی نیز بهره می‌برد که نتیجه‌ی آن ثبت بهترین تصویر ممکن در نتیجه‌ی ترکیب چندین تصویر است.

اپل همچون دو نسل پیش گوشی‌های هوشمندش، نسخه‌ی ۵.۵ اینچی آیفون را نیز با نمونه‌ی ۴.۷ اینچی همراه کرده است. آیفون ۷ پلاس برخلاف آیفون ۷ از وجود دوربین دوگانه در پشت بهره می‌برد. با وجود اینکه آیفون ۷ پلاس اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه نیست، اما اولین گوشی است که با زوم اپتیکال دو برابری برای دوربین دوم راهی بازار شده است. دوربین دوم آیفون ۷ پلاس با بهره‌گیری از لنز دوم برای ثبت اطلاعات عمق تصویر در زمان عکاسی بصورت پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد، بطوری که در حالت پرتره، دوربین دوم با بررسی پس زمینه و اطلاعات عمق تصویر، پشت سوژه را تار کرده و در نتیجه تصویر زیبایی را با افکت بوکه ارائه می‌دهد. این قابلیت شبیه به ویژگی دوربین‌های DSLR است. ویژگی ثبت تصاویر با افکت بوکه در آیفون ۷ پلاس نیازمند ارائه‌ی بروزرسانی نرم‌افزاری است که اپل در آینده‌ی نزدیک منتشر خواهد کرد.

DxOmark: دوربین آیفون ۷ بهترین دوربین آیفون تا به امروز است

دوربین آیفون ۷ را باید در دو حوزه‌ی کیفیت تصاویر و قابلیت‌هایی که در اختیار می‌گذارد، تحول بزرگی در مقایسه با دوربین آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بدانیم. هر سه گوشی هوشمند از سنسور "۱/۲.۷ با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین لنز مورد استفاده در هر سه نسخه نیز از نوع عریض بوده و فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی متری دارند. البته آیفون ۷ به واسطه‌ی بهره‌گیری از دیافراگم F/1.8 در مقایسه با F/2.2 آیفون‌های نسل پیش، نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد. همچنین باید به اضافه شدن لرزش گیر اپتیکال نیز اشاره کرد که پیش از این تنها در آیفون ۶ اس پلاس در دسترس بود. بهبود روند پردازش تصاویر در کنار سنسور کم مصرف‌تر را باید نتیجه‌ی تغییرات در دوربین این گوشی خواند.

امتیاز DxOMark به آیفون 7

آیفون ۷ در آزمایش‌های انجام شده توسط DxOMark موفق شده تا امتیاز ۸۶ را کسب کند. آیفون ۷ در مقایسه با آیفون ۶ اس پلاس شاهد بهبود دو امتیازی است. آیفون ۶ اس موفق شده بود تا امتیاز ۸۲ را کسب کند. براساس بررسی‌های DxOMark نشان از این دارند که آیفون ۷ از نوردهی بالایی بهره برده و همچنین داینامیک رنج بالایی نیز دارد. از جمله‌ی نقاط ضعف دوربین این گوشی هوشمند باید به از دست رفتن جزئیات و مشکلات فوکوس در انواع شرایط نوری اشاره کرد.

تثبیت خوب تصویر در زمان ثبت ویدیو در کنار فوکوس سریع و طیف رنگ وسیع در کنار ثبت جزئیات بالا در نور مناسب منجر به کسب امتیاز ۸۵ برای دوربین آیفون ۷ در حالت فیلم‌برداری شده است.

به طور کلی این دوربین در کنار ال‌جی جی ۵ امتیاز ۸۶ را گرفته و از رقبایی مانند گلکسی اس 7، اکسپریا ایکس پرفورمنس و اچ‌تی‌سی ۱۰ عقب‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات