پیامک‌های قاچاق بودن گوشی و رجیستری جعلی است

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون رگولاتوری با پیامک‌های قاچاق بودن گوشی و پرداخت هزینه برای رجیسترشدن موبایل‌ها را جعلی دانست.
تبلیغات

فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامک‌هایی که در آن به پرداخت مبلغ برای رجیستر گوشی یا قاچاق بودن گوشی مشترکان را در بر داشته است گفت: «چند مورد گزارش شده که پیامکی جعلی به مشترک ارسال شده است مبنی بر گوشی قاچاق بودن گوشی و از مردم درخواست پول کرده‌اند.»

معاون رگولاتوری ادامه داد: «مردم بدانند طرح رجیستری هنوز انجام نشده است و زمان اجرا از طرف به مردم اطلاع رسانی کامل خواهد شد. مردم پس از اجرای هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و گوشی‌های کنونی رجیستر می‌شود.»

فلاح جوشقانی در مورد هویت افرادی که این کار را می‌کنند: «شماره‌ای که از آن پیامک می‌فرستند جعلی بوده و مربوط به سرشماره‌های تبلیغاتی نیست. این کار در کل کلاهبرداری است.»

او در مور شبهات مربوط به اختلاف سازمان‌های درگیر رجیستری افزود: «هیچ اختلافی بین سازمان‌های اجرای رجیستری نیست. این طرح چند هفته دیگر پس از مشخص شدن نتایج پایلوت و رفع ایرادات، به صورت کامل اجرا می‌شود.»

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اولویت‌های رگولاتوری برای اجرای این طرح بیان مرد: «ما تأکید داریم در زمان اجرای طرح تمام گوشی‌هایی که تا آن زمان در شبکه فعال شده‌اند به صورت خودکار رجیستر شوند.»

فلاح جوشقانی در پاسخ به خبرنگار زومیت مبنی بر اینکه تا کنون اپراتور برتر اینترنتی کشور در سال ۹۴ انتخاب نشده و فقط به اعلام نتایج استانی بسنده شده توضیح داد: «اولا آن چیز که اعلام شد نتایج نظرسنجی مردمی بود و به صورت فصلی حتی برای اپراتورهای موبایل نیز اعلام می‌شود. دلیل انتخاب نکردن اپراتور برتر، این بود که اپراتورها اعتراض داشتند و پس از ارزیابی شکایت‌ها به این نتیجه رسیدیم به خاطر اشکال در فرآیند امسال اپراتور برتر را انتخاب نخواهیم کرد.»

او افزود: «سامانه ارزیابی اپراتورها توسط مشترکان در مراحل تست و بررسی است. هم اکنون این سیستم طراحی شده و ما در آینده پس از تأیید اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات