جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار ۱۳۹۵ در تهران

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز آزادی نرم افزار (SFD) روزی است که طرفداران نرم‌افزار آزاد در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند.
تبلیغات

جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار سال گذشته در تهران، در تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۴ مصادف با ۱ اکتبر ۲۰۱۵، از ساعت ۹ تا ۱۷ به وقت تهران در سالن جابرابن‌حیان و دانشکدهٔ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد. در طول این مدت بیش از ۸۰۰ نفر از شهرهای مختلف ایران در این جشنواره شرکت کردند.

ارائه‌دهندگان بخش کنفرانس دربارهٔ موضوعات اهمیت حریم شخصی، جامعهٔ نرم‌افزار آزاد، معرفی نرم‌افزار آزاد، معرفی مدارک LPIC، درس حجیم آنلاین آزاد (ماک)، نرم‌افزار آزاد در کلان‌داده، ابزارها، آینده و رهنمودهای ویکی‌پدیا و ... سخنرانی کردند. ابتدای مراسم فیلم پیام ریچارد استالمن که به مناسبت جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار تهران ضبط کرده بود، پخش شد.

امسال جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار تهران، پنج‌شنبه مورخ ۸ مهر ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف، در دو بخش عمومی و کارگاه‌ها و با محوریت معرفی، ترویج، افزایش کاربرد و استفاده، جذب مشارکت و حمایت جامعه و تولید در زمینهٔ نرم‌افزار آزاد و دانش آزاد برگزار خواهد شد. شرکت در این جشنواره بدون هیچ محدودیتی برای همهٔ افراد آزاد و رایگان است.

علاقه‌مندان می‌توانند موضوعات پیشنهادی خود را در زمینه‌های تخصصی و عمومی نرم‌افزار آزاد یا دانش آزاد برای بخش همایش، پوستر یا کارگاه‌ها از طریق فرم ارسال مشخصات ارائه، ثبت کنند. برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ روش انتخاب و سنجش علمی ارائه‌ها و موضوعات پیشنهادی صفحه‌ی معیارهای سنجش علمی ارائه‌ها را در سایت جشنواره مطالعه کنید. محتوای ارائه‌ها تنها با مجوزهای آزاد قابل پذیرش است و در صفحه‌ی مقالات سایت جشنواره ثبت می‌شود. همچنین فیلم ارائه‌ها در پایان از طریق وبسایت جشنواره منتشر خواهد شد.

هزینه‌های این جشنواره از طریق حمایت مالی داوطلبانهٔ افراد (دونیشن) و کمک اسپانسرها تأمین می‌شود. شما هم می‌توانید برای کمک به تأمین هزینه‌های این جشنواره حمایت مالی کنید. فهرست حامیان مالی و مبلغ حمایت شده به همراه ریز هزینه‌ها در صفحهٔ معرفی حامیان مالی درج می‌گردد.

همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از دوستان خود دعوت کنید تا در جشنواره مشارکت کنند، برای همکاری در امور اجرایی و روند برگزاری جشنواره، صفحهٔ همکاری با تیم اجرایی را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات