هیوندای H350 هیدروژنی رونمایی شد

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای از خودروی مفهومی هیدروژنی H350 رونمایی کرد.
تبلیغات

امروزه ون‌های زیادی که با سوخت‌های جایگزین کار می‌کنند وجود دارند، اخیرا یک خودروی جدید نیز به آن‌ها افزوده شده است. این مدل، خودروی مفهومی هیدروژنی هیوندای با نام کامل H350 Fuel Cell Concept است که با استفاده از سوخت هیدروژن حرکت می‌کند. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید. 

هیوندای H350 رقیبی برای خودروهایی چون مرسدس بنز اسپرینتر، فورد ترانزیت و فولکس واگن کرفتر است و حدود دو سال از به بازار آمدن آن می‌گذرد، اما این نخستین نسخه از این خودرو است که دیگر از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری توربودیزل موجود در نسخه‌ی تولیدی استفاده نمی‌کند. 

در یک نگاه اجمالی گفته می شود که مدل H350 نمایانگر خودروهای تجاری سبک هیوندای در آینده است، اما بر خلاف فولکس واگن e-Crafter این خودرو برای تولید نیروی الکتریکی مورد نیاز خود از سلول‌های سوختی استفاده می‌کند. 

هیوندای

قوای حرکتی این خودرو از سلول سوختی، مخزن هیدروژنی ۱۷۵ لیتری (که می توان آن را در ظرف ۴ دقیقه پر کرد)، الکتروموتور و مجموعه‌ی باتری‌ها تشکیل شده است. هیوندای ادعا می‌کند که شعاع حرکتی این خودرو معادل ۴۲۲ کیلومتر است. هیوندای H350 در مقایسه با فولکس واگن برتری قابل توجهی دارد چراکه فولکس واگن با هر بار شارژ تنها می‌تواند مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کند و شارژ کردن باتری‌های آن نیز به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

هیدروژن همچنان در مسیر رشد و توسعه‌ی خود برای تبدیل شدن به سوخت اصلی قرار دارد، با این حال می توانید با استفاده از قابلیت Plug-in باتری‌های خودرو را در هر مکانی شارژ کنید. 

مجموعه‌ی سلول سوختی هیوندای H350 به شکل بسیار هوشمندانه جاسازی شده است و قرار گیری آن‌ها در خودرو به نحوی انجام شده است تا فضاری حمل بار این خودرو را تحت تاثیر قرار ندهد.

هیوندای H350 در طول محوری‌های مختلفی عرضه خواهد شد و فضای حمل بار آن بین ۱۰.۵ متر مکعب تا ۱۲.۹ متر مکعب متغییر است. همچنین امکان نصب صندلی از نوع اتوبوسی برای حمل ۱۴ سرنشین در این مدل وجود دارد.

 هیوندای H350 فعلا تنها در گونه‌ی فرمان چپ تولید می‌شود اما امکان تولید این خودرو به صورت فرمان راست نیز وجود دارد که در این صورت احتمال دارد که تا دو سال آینده در بازار استرالیا نیز عرضه شود.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات