اپل 100 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تامین می کند

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل اعلام کرد که با عضویت در گروه RE100، تمام انرژی مصرفی خود را از منابع تجدید پذیر تامین خواهد کرد.
تبلیغات

اپل متعهد شده تا تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدید پذیر و انرژی‌های پاک تامین کند. این کمپانی تمام انرژی مورد نیاز در مراکز داده و دفاتر خود را در سراسر جهان از انرژی‌های سبز تامین خواهد کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شده که اپل به عضویت گروه RE100 درآمده است. این گروه متشکل از کسب و کارهای تاثیرگذار در سراسر دنیا است که سعی دارند تمام نیاز خود به انرژی را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کنند. تا کنون بیش از ۷۷ کمپانی در این گروه عضو شده و به تعهدات خود عمل می‌کند. از جمله‌ی اعضای این گروه می‌تواند به HP، VMWare و Wells Fargo در کنار Rackspace اشاره کرد. 

البته می‌توان عضویت و علام مواضع جدید در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک توسط اپل را تا حدود سمبلیک خواند، چراکه این کمپانی تا پبش از عضویت در RE100، تمام نیاز خود به انرژی در کشور‌های آمریکا، چین و ۲۱ کشور دیگر  را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کرد. در مجموع اپل در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۳ درصد از انرژی‌های مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های پاک تامین کرده است. 

اپل در طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بزرگی روی استفاده از انرژی‌های پاک انجام داده است. لیسا جکسون، قائم مقام انرژی‌های پاک اپل روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که این کمپانی ساخت آخرین نیروگاه خورشیدی خود را با ظرفیت ۵۰ مگاوات در آریزونا به اتمام رسانده است. اپل برای ساخت این نیروگاه خورشیدی با Salt River همکاری کرده است. هدف از ساخت این نیروگاه خورشیدی تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز برای دیتاسنتر این کمپانی است. این نیروگاه انرژی معادل مصرف ۱۲٫۰۰۰ منزل در آریزونا را تامین می‌کند. 

اپل سال گذشته اعلام کرد که طی قراردادی ۸۵۰ میلیون دلاری با First Solar، توافق کرده تا طی ۲۵ سال آینده ۱۳۰ مگاوات انرژی را از تاسیسات نیروگاه خورشیدی این کمپانی خریداری کند. اپل با عبور از والمارت، بزرگ‌ترین کسب و کاری شده که از انرژی‌ خورشیدی بیشترین استفاده را می‌کند. همزمان با اپل، bank of America نیز به عضویت RE100 درآمد. 

علاوه بر اپل سایر کمپانی‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نیز در حال گسترش استفاده‌ی انرژی‌های پاک در دفاتر و ساختمان‌های خود هستند. هدف از این سرمایه‌گذاری گسترده، کاهش هزینه‌های تامین انرژی در بلند مدت است. 

سال گذشته گوگل اعلام کرد که قریب به ۸۴۲ مگاوات انرژی پاک را خریداری می‌کند که مجموع انرژی خریداری شده توسط گوگل را به بیش از دو گیگاوات می‌رساند. با یک مگاوات انرژی الکتریکی می‌توان نیاز ۲۰۰ خانه را تامین کرد، حال آنکه با میزان انرژی خریداری شده توسط گوگل، می‌توان نیاز بیش از ۱۶۸٫۰۰۰ خانه را تامین کرد. گوگل در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، خرید انرژی‌های پاک خود را سه برابر افزایش دهد. 

با وجود اینکه تنها چند ماه از تشکیل گروه RE100 می‌گذرد، اما بسیاری از کمپانی‌های بزرگ به عضویت در آن اقدام کرده و تعهداتی را مبنی بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گردن گرفته‌اند. این گروه علاوه بر پذیرا شدن از کمپانی‌های آمریکایی، کسب و کارهای بزرگی را نیز از کشورهایی نظیر هند و چین در عضویت خود می‌بیند.  

تحقیقات نشان از این دارد که تنها در آمریکا، دو برابر شدن تولید انرژی‌های پاک تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند سالانه منجر به صرفه جویی ۳۲۷ میلیون دلاری در هزینه شده و ۱.۳ میلیون فرصت شغلی جدید را ایجاد کند. همچنین میزان دی اکسید کربن تولید شده نیز به میزان ۳۳ درصد کاهش خواهد یافت. 

علاوه بر اپل، تامین‌کنندگان قطعات و سخت‌افزار مورد نیاز اپل نیز به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت می‌کنند. برای مثال می‌توان به Catcher Technology، یکی از تامین‌کنندگان آلومینیوم مورد نیاز اپل اشاره کرد که به سمت استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی های پاک تا سال ۲۰۱۸ میلادی حرکت می‌کند. مجموع تامین‌کنندگان اپل تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۵ میلیارد کیلووات انرژی مورد نیاز سالیانه‌ی خود را از طریق انرژی‌های پاک تامین می‌کنند. این میزان از انرژی با مصرف یک میلیون خانه در چین برابری می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات