فروش آیفون 7 و 7 پلاس نسبت به نسل قبل 25 درصد کاهش یافت

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش آیفون 7 و 7 پلاس در اولین آخر هفته‌ی پس از عرضه با کاهش ۲۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.
تبلیغات

 پس از گذشت چند هفته‌ از عرضه‌ی آیفون‌های جدید اپل به بازار، موسسه‌ی تحقیقاتی GfK گزارش جدیدی را در رابطه با میزان فروش آیفون‌های اپل در اولین آخر هفته‌ی پس از عرضه‌ منتشر کرده است که نشان از کاهش ۲۵ درصدی فروش آیفون‌های جدید در مقایسه با مدت مشابه سال پیش دارد. 

این اولین باری نیست که موسسه‌ی آلمانی GfK گزارش‌هایی حاوی خبرهای نه‌چندان دلچسب برای سهامداران اپل را منتشر می‌کند. سال گذشته نیز این موسسه‌ی با نگاهی به کانال‌های فروش اعلام کرد که میزان فروش آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس به اندازه‌ای نیست که تیم کوک، مدیرعامل اپل مدعی شده است. 

یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا سهام اپل روز جمعه با کاهش همراه شود، گزارشی است که دیجی تایمز از کاهش میزان سفارش تراشه‌های مورد نیاز در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط دیجی تایمز، اپل سفارش تراشه‌های خود در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی برای استفاده در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را بیش از ۲۰ درصد کاهش داده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل برای سه ماهه‌ی سوم سفارش ۵۰ میلیون تراشه، سه ماهه‌ی چهارم ۴۵ میلیون تراشه و برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ سفارش ۳۵ تا ۳۷ میلیون تراشه را ارائه کرده است. 

گفته شده که اپل در سال ۲۰۱۶ ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون را سفارش داده است، حال آنکه این میزان از ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاهی که سازندگان آیفون برای سال جاری در نظر گرفته‌اند، بیشتر است. روز گذشته سهام اپل با کاهش ۱.۷ درصدی به ۱۱۲.۷۱ دلار رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات