این هوندای سه سیلندری از بوگاتی ویرون سریع تر است

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هوندا با اتومبیل S-Dream طویل خود در بنیول رکورد زد.
تبلیغات

رودستر S660 هوندا، خودروی اسپرت کوچک ژاپنی که شبیه یک مزدا MX-5 Miata بزرگ‌شده است بوسیله‌ی یک موتور سه سیلندر ۶۳ اسب‌بخاری تقویت شده است. با این مشخصه به‌نظر می‌رسد خیلی سریع نباشد. اما با قرار دادن این موتور در وسیله نقلیه‌ای شبیه به هونداجت، رکورد جدید سرعتی معادل ۴۲۱ کیلومتر در ساعت در کلاس فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در پیست بنیول ثبت شد.

 درحالی‌که موتور ۶۰۰ سی‌سی سه سیلندری اتومبیل طویل S-Dream شبیه موتور S660 است اما بهبودهای فراوانی در آن صورت گرفته، در حدی که هوندا ادعا کرده سه برابر مقدار اصلی توان آن است. حداکثر سرعت بوگاتی ویرون در حدود ۳۰۶ کیلومتر در ساعت هنوز هم بسیار شگفت‌انگیز است. این اتومبیل حداکثر سرعتی معادل ۴۲۸ کیلومتر در ساعت را در یک لحظه تجربه کرد اما موفق نشد در دور بازگشت آن را مجدداً تکرار کند.

تیمی متشکل از ۱۶ مهندس ژاپنی هوندا که از میان ۱۰۰ داوطلب انتخاب شده بودند، یک رکورد جدید در کلاس فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی را با اتومبیلی در کلاس -دسته‌بندی A گروه ۱ کلاس ۴- ثبت کردند و این رکورد حتی از رکورد قبلی هوندا در این پیست که توسط تیم مسابقات فرمول یک هوندا در سال ۲۰۰۶ ثبت شده بود، بالاتر قرار گرفت. میانگین سرعت آن اتومبیل فرمول یک ۱۰ سیلندری معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بود.

تیم هوندا S-Dream Streamliner

این خودروی آیرودینامیک توسط راننده‌ی موتورسوار ژاپنی هیکارو میاگی رانده شد و حالا او می‌تواند ادعا کند سریع‌ترین خودروی هوندا را رانده است. هوندا در حال ادامه‌ی این راه است و قبلاً نیز اتومبیلی را مورد آزمون قرار داد که فراتر از هونداجت عمل کرد و سرعت باورنکردنی ۷۸۰ کیلومتر در ساعت را از خود به‌جا گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات