سامسونگ در محصولات رده پایین خود از پردازنده های ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی گزارشی منتشر شده‌ است که اعلام می‌کند سامسونگ احتمالا در محصولات رده‌پایین خود از پردازنده‌های ساخت مدیاتک بهره خواهد برد.
تبلیغات

گزارش شده است که سامسونگ از این پس در گوشی‌های‌هوشمند رده‌پایین خود از چیپ‌ست‌های ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد. Tsai Ming Kai مدیر بخش تولید چیپ‌های پردازشی سامسونگ، از مصاحبه در مورد مشکلات مرتبط با گلکسی نوت ۷ خودداری کرده است. این مدیر اجرایی اعلام کرده که بخش تولید گوشی‌ و تبلت فقط یکی از قسمت‌های کمپانی سامسونگ است. وی همچنین توضیحاتی را در مورد اینکه چرا به سوالات مربوط به مشکلات نوت ۷ پاسخ نداده، بیان کرده است. دلیل این امر می‌تواند به خاطر قراردادی باشد که سامسونگ اخیرا با کمپانی مدیاتک امضا کرده است. در ادامه با زومیت همراه شوید تا بیشتر در مورد جزئیات این موضوع صحبت کنیم.

سامسونگ برای محصولات رده‌پایین خود در حال حاضر از تراشه‌های ساخت خود یا کمپانی‌هایی استفاده می‌کند که نام آن‌ها برای افراد چندان آشنا نیست و از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Spreadtrum اشاره کرد. علاوه بر این در دستگاه‌های رده پایین سامسونگ از چیپ‌های قدیمی اکسینوس هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال گوشی‌هوشمند رده‌پایین سامسونگ گلکسی جی ۱ مدل ۲۰۱۶ از تراشه‌ی اکسینوس ۳۴۷۵ بهره می‌برد. پردازنده‌ی یاد شده شامل چهار هسته‌ی پردازشی ۱.۳ گیگاهرتزی بوده و چیپ گرافیکی آن نیز Mali-T720 است. مدل‌های بعدی چنین محصولاتی احتمالا از پردازنده‌های ساخت مدیاتک بهره خواهند برد.

شایعه شده که سامسونگ با مدیاتک قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن ۱۰ درصد از چیپ‌ست‌های دستگاه‌های رده‌پایین این غول کره‌ای توسط مدیاتک تولید خواهد شد. البته شایان ذکر است که شرکت چینی مدیاتک در حال حاضر با ساخت چیپ‌های رده‌بالایی چون Helio برای خود نام و نشان و اعتبار زیادی را دست و پا کرده است. از جمله چیپ‌های رده‌ بالا و قدرتمند این شرکت چینی می‌توان به Helio X20 و Helio X25 اشاره کرد. اما از آنجا که سامسونگ خود چیپ‌ست‌های رده‌بالا و قدرتمندی را در سری اکسینوس تولید می‌کند، انتظار نمی‌رود که این غول کره‌ای به پردازنده‌های رده‌بالای مدیاتک علاقه‌ی چندانی داشته باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات