واتساپ قابلیت محافظت از طریق کد را به پلفترم خود اضافه می‌کند

جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واتس‌اپ قابلیت تنظیم یک کد ۶ رقمی را به منظور افزایش امنیت کاربران، به پلتفرم پیام‌رسان خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

واتس‌اپ در آینده‌ای نزدیک احتمالا یک ویژگی امنیتی جدید را به کاربران خود ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود که این اپلیکیشن محبوب پیام‌رسان به زودی یک بروزرسانی منتشر خواهد کرد که در آن امکان محافظت از طریق یک رمز ۶ رقمی نیز به این برنامه اضافه می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ویژگی یاد شده بیشتر آشنا شوید.

جزئیات این مورد در بخشی از برنامه‌ی ترجمه‌ی متون واتس‌اپ از زبان انگلیسی به هلندی دیده شده است. از جمله عباراتی که باید ترجمه می‌شده می‌توان به Enter the current six-digit passcode، Passcodes don’t match. Try again و Enter a recovery email address اشاره کرد که همگی در مورد قابلیت تعیین رمز ۶ رقمی هستند.

یک خط دیگر از متن یاد شده مشخص کرده که استفاده از یک ایمیل پشتیبان برای ویژگی مورد اشاره کاملا اختیاری خواهد بود. یک آدرس ایمیل معمولا به صورت اجباری از کاربران درخواست می‌شود تا از این طریق اطمینان حاصل شود افراد، حساب کاربری خود را به اشتباه قفل نکنند، اما یکی از متون مربوط به ترجمه‌ی عبارات اپلیکیشن واتس‌اپ مشخص می‌کند گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که از این طریق آن‌ها می‌توانند به صورت اختیاری یک ایمیل برای بازیابی ثبت کنند. به نظر می‌رسد کاربران قادر خواهند بود تا حساب کاربری واتس‌اپ خود را به طور کامل قفل کنند. اما هنوز مشخص نشده که امکان تنظیم یک کد ۶ رقمی یک ویژگی اختیاری خواهد بود یا کاربران باید به صورت اجباری از آن استفاده کنند.

پیش از این، واتس‌اپ رمزنگاری دو طرفه را در تمامی پیام‌های ارسالی و دریافتی کاربران اعمال کرده تا از این طریق جلوی فعالیت جاسوسان را بگیرد. حال اضافه کردن یک لایه‌ی امنیتی دیگر که از طریق آن واتس‌اپ قفل شده و جلوی دسترسی افرادی چون دوستان و خانواده را به پیام‌ها گرفته شود، می‌تواند امنیت کاربران این پلتفرم پیام‌رسان را بیشتر کند. متاسفانه تا به این لحظه این موضوع به صورت رسمی تایید نشده و دقیقا مشخص نیست که واتس‌اپ چه زمانی این بروزرسانی را ارائه خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات