سامسونگ ۲۶ گزارش غیرواقعی از انفجار گلکسی نوت 7 دریافت کرده است

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اعلام کرده که ۲۶ گزارش ساختگی از انفجار گلکسی نوت ۷ در ۱۵ کشور دریافت کرده است.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده که پس از اعلام فراخوانی گلکسی نوت ۷هایش در ابتدای ماه جاری میلادی بیش از ۲۶ گزارش ساختگی از انفجار و آتش سوزی این گوشی هوشمند در ۱۵ کشور دریافت کرده است.

در ۱۲ مورد از مجموع ۲۶ گزارش دریافت شده، سامسونگ پس از بررسی‌های انجام شده دریافته که مشکل ایجاد شده برگرفته از مشکل دستگاه نبوده است. در مورد ۷ گزارش دیگر نیز سامسونگ موفق نشده تا با کاربر مورد نظر ارتباط برقرار کند. در هفت مورد باقی مانده نیز کاربران شکایت خود را پس گرفته یا اعلام کرده‌اند که گوشی را دور انداخته‌اند.

در آمریکا که بیش از یک میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ فراخوانی شده، ۹ گزارش این چنینی ارائه شده است. سه گزارش مربوط به کره‌ی جنوبی، دو گزارش در فرانسه و از هر یک از کشور‌های بریتانیا، کانادا، سنگاپور، فیلیپین، ترکیه، ویتنام، کرواسی، رومانی، عراق، لبنان، امارات متحده‌ی عربی و جمهوری چک یک گزارش مبنی بر آتش سوزی بر اثر انفجار گلکسی نوت ۷ ارائه شده است.

در کره‌ی جنوبی، یکی از کارکنان یک فروشگاه در فضای آنلاین مدعی شده که گلکسی نوت ۷ وی منفجر شده است، حال آنکه سامسونگ موفق نشده تا با این کاربر ارتباط برقرار کند.

کاربر کانادایی تصویری از گلکسی نوت ۷ را که در آتش می‌سوخته ارائه کرده و کاربر سنگاپوری نیز مدعی شده که پس از انفجار گوشی آن را از خودرو به بیرون پرتاب کرده‌‌ و از این‌رو مدرکی دال بر انفجار وجود ندارد.

سامسونگ فروش گلکسی نوت ۷ را پیش از توقف فروش در ۱۱ کشور آغاز کرده بود، حال آنکه کاربران می‌توانستند در سایر کشورها نیز بصورت آنلاین اقدام به خریداری این گوشی با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین کنند.

برنامه‌ی فراخوانی گلکسی نوت ۷ در چین اجرا نشده، چراکه گوشی‌های هوشمند عرضه شده در این کشور از باتری‌های دیگری بهره می‌برند که خطر انفجار ندارند. سامسونگ اعلام کرده گزارش انفجار در چین دلیل دیگری داشته است، چراکه در این مورد گوشی هوشمند در معرض حرارت بیرونی قرار گرفته و از این‌رو منفجر شده است.

پس از فراخوانی ۲.۵ میلیون گلکسی نوت ۷ عرضه شده به بازار، سامسونگ تعویض باتری‌ها را از روز دوشنبه آغاز کرده و عرضه‌‌ی رسمی این محصول از ۹ مهرماه دوباره آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات