فولکس‌واگن به دنبال افزایش امنیت سایبر خودروهای خود است

جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نیاز روزافزون به تامین امنیت خودروها در مقابل نفوذ، فولکس‌واگن را مجبور کرده تا چاره‌ای اساسی بیاندیشد.
تبلیغات

با افزایش وابستگی خودروها به فضای مجازی، احتمال نفوذ به سیستم‌های آن‌ها افزایش یافته و خطرات ناشی از آن را نیز جدی‌تر می‌کند. به همین خاطر، فولکس‌واگن به دنبال تاسیس شرکتی است که مسئولیت حفظ امنیت نسل بعدی خودروها را به عهده بگیرد.

فولکس‌واگن اعلام کرد که با همکاری مدیر اسبق یکی از سازمان‌های اطلاعاتی، شرکتی به نام Cymotive را تاسیس خواهد کرد.

حجم سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن در این شرکت جدید مشخص نیست، اما به گفته متخصصین امینت، خودروهای متصل به اینترنت به زودی به طعمه مناسبی برای هکر‌ها تبدیل خواهند شد و سرمایه‌گذاری مناسبی برای پیشگری از این حمله‌ها موردنیاز خواهد بود.

خودروهای قدیمی این شرکت نیز نسبت به حمله آسیب‌پذیر بوده‌اند. به عنوان مثال مدتی پیش اخباری منتشر شد که از وجود یک حفره‌ی امنیتی در سیستم کنترل از راه دور خودروهای این شرکت خبر می‌دادند. به این ترتیب میلیون‌ها خودرو در معرض خطر دزدی توسط هکر‌ها قرار گرفتند.

در مقاله‌ای که در این مورد منتشر شد، روش این کار توضیح داده شده است. متخصصان می‌توانند با پیاده‌سازی مهندسی معکوس بر روی سیستم مرکزی کنترل از راه دور (firmware) و وارد‌شدن به کانال ارتباطی میان خودرو و کنترل از راه دور، منتظر اتصال صاحب خودرو بمانند. پس از ارسال پیغام باز و بسته کردن درب از سوی دارنده خودرو، متخصصان با نگهداری پیغام ارسال شده می‌توانند در دفعات بعدی به راحتی خود درب خودرو را باز و بسته کنند.

فولکس‌واگن برای برطرف‌کردن این ایراد باید نرم‌افزار اصلی سیستم کنترل از راه دور خود را به‌روز‌رسانی کند که هزینه‌ی بالایی را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

تعدادی دیگر از متخصصان امنیت می‌گویند خودروهای جدید که به اینترنت متصل هستند نیز حفره‌های امنیتی نهفته دارند. سال گذشته دو نفر ادعا کردند می‌توانند با هک‌کردن خودروی جیپ چروکی ۲۰۱۵،‌ خودرو را خاموش کنند یا ترمز‌ها را از مدار خارج کنند. پس از این خبر، شرکت فیات-کرایسلر از مشتریان خود درخواست کرد با مراجعه به نمایندگی‌های خود، به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری مربوط را دریافت کنند.

فولکس‌واگن با تاسیس این شرکت قصد دارد از خسارات این‌چنینی در آینده جلوگیری کند و با بهره‌گیری از بهترین متخصصان، همواره امنیت خودروهای خود را در مقابل نفوذ دیگران تضمین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات