اپلیکیشن Stuck Pixel Tool: تعمیر پیکسل های مشکل دار در صفحه نمایش - زوم اپ

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Stuck Pixel Tool اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید پیکسل‌های مرده یا نیم سوز شده‌ی صفحه‌نمایش را تشخیص داده و در برخی موارد آن‌ها را تعمیر کنید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

در برخی مواقع مانند ضربه خوردن گوشی یا ترک برداشتن صفحه‌نمایش ممکن است برخی پیکسل‌ها در نمایشگر گوشی با مشکل مواجه شوند. این پیکسل‌های مشکل دار به شکل‌های مختلفی خود را نمایش می‌دهند. در برخی موارد پیکسل به طور کامل می‌سوزد و شما شاهد نقطه‌ای سیاه در نمایشگر روشن خود خواهید بود. در حالتی دیگر ممکن است رد و هاله‌ای از یک آیکون یا رنگ را به صورت بسیار کمرنگ روی نمایشگر مشاهده کنید به طوری که وقتی یک تصویر تماما سفید را اجرا می‌کنید، همچنان ردی از آیکون یا آیتم‌های قبلی روی صفحه باقی مانده و قابل مشاهده است. این قبیل از مشکلات که بیشتر در نمایشگر‌های Amoled مشاهده شده است در برخی موارد قابل حل هستند. Stuck Pixel Tool یکی از اپلیکیشن‌هایی است که به کمک آن می‌توانید در برخی مواقع، مشکلات این چنینی را حل کنید و نیازی به تعویض صفحه‌نمایش گوشی و خرج‌های گزاف نداشته باشید. با مروری که بر کامنت‌های این اپلیکیشن در پلی‌استور داشتیم موارد بسیاری را مشاهده کردیم که خبر از تاثیر مثبت این برنامه در تعمیر پیکسل‌ها داده بودند. بنابراین اگر شما نیز دچار چنین مشکلی شدید امتحان کردن این اپلیکیشن رایگان خالی از لطف نخواهد بود.

ابتدا Stuck Pixel Tool را که تنها دارای ۵ مگابایت حجم است دانلود و نصب کنید. سپس وارد برنامه شده و گزینه‌ی Analyze را انتخاب کنید تا نمایشگر گوشی شروع به پخش رنگ‌های مختلف در صفحه کرده تا به شما در تشخیص پیکسل‌های مورد دار کمک کند. بعد از انجام این تست و مشاهده‌ی پیکسل‌های مشکل دار کافی است گزینه‌ی Fix It را لمس کنید تا عملیات تعمیر آغاز به کار کند. با لمس این گزینه صفحه‌ی نمایشگر شما اقدام به پخش سریع و پشت سر هم رنگ‌ها و طرح‌های عجیبی خواهد کرد به طوری که تمام پیکسل‌های صفحه‌نمایش را در بر بگیرد. توسط برنامه پیشنهاد شده است تا هنگام نمایش این طرح‌ها و رنگ‌ها به صفحه‌ی نمایش نگاه نکنید و گوشی را در گوشه‌ای رها کرده تا عملیات تست به انجام برسد. این عملیات تا زمانی که صفحه‌نمایش را لمس کنید ادامه خواهد داشت اما پیشنهاد شده است که حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به برنامه اجازه‌ی پخش این رنگ‌ها و طرح‌ها را بدهید تا بلکه احتمال حل مشکل صفحه‌نمایش بیشتر شود. در پایان توضیحات برنامه در پلی‌استور تاکید شده است که این برنامه به هیچ وجه تعمیر شدن صفحه‌ی گوشی را تضمین نمی‌کند بلکه تنها به عنوان راهکاری مفید که در برخی مواقع نیز باعث رفع مشکل شده ارائه شده است که امتحان کردن آن قبل از صرف هزینه‌های بالا برای تعویض نمایشگر می‌تواند مفید واقع شود. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • طراحی گویا و ساده‌ی محیط برنامه
  • نمایش رنگ‌ها و تصویرهای استاندارد برای رفع ایراد

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات