مشخصات گوشی می نوت 2 پرو شیائومی فاش شد؛ 8 گیگابایت رم و اندروید 7

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌هوشمند می نوت ۲ پرو (Mi Note 2 Pro) شیائومی از ۸ گیگابایت رم و اندروید ۷.۰ نوقا بهره خواهد گرفت.
تبلیغات

در چند ماه اخیر، شایعات و گزارش‌های مختلفی در مورد گوشی‌هوشمند می نوت ۲ شیائومی منتشر شده است. این محصول در واقع فبلت پرچم‌دار بعدی کمپانی چینی است و با توجه به نسل‌های پیشین می‌ نوت ۲، یعنی می نوت و می نوت پرو، که در ژانویه‌ی سال گذشته معرفی شدند، انتظار می‌رود این گوشی‌هوشمند نیز در زمان مشابهی رونمایی شود. دیروز شیائومی دعوتنامه‌ای را برای رویداد روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) ارسال کرد که در این دعوت‌نامه، به معرفی گوشی‌هوشمند می ۵ اس (Mi 5s) اشاره شده و خبری از گوشی می نوت  نیست۲. اما احتمال دارد کمپانی مورد بحث ما را غافل‌گیر کند و در رویداد یاد شده محصولات دیگری را نیز معرفی کند. از آنجا که گفته شده می نوت ۲ به‌زودی معرفی خواهد شد، احتمالا این محصول نیز در رویداد ۲۷ سپتامبر رونمایی می‌شود ولی در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان این موضوع را تأیید کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با مشخصاتی که تاکنون درباره‌ی این محصول منتشر شده، بیشتر آشنا شویم.

درحالی‌که بسیاری از افراد منتظر هستند تا شیائومی اطلاعات بیشتری را در مورد فبلت یاد شده اعلام کند، شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است. در شایعات و اخبار پیشین، گفته شده که می نوت ۲ در دو مدل با رم‌ ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد و حالا گفته می‌شود که مدل ۸ گیگابایتی این محصول نیز معرفی می‌شود. یک اسکرین‌شات از منوی About Phone می نوت ۲ منتشر شده که در آن میزان رم دستگاه یاد شده ۸ گیگابایت است. با مشاهده‌ی این اسکرین‌شات همچنین متوجه می‌شویم که این مدل در واقع می‌ نوت ۲ پرو نام دارد و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن نیز ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. پردازنده‌ی این مدل چهار هسته‌ای در نظر گرفته شده و فرکانس کاری هسته‌های این چیپ نیز روی ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده و با توجه به همین مشخصات می‌توان گفت این پردازنده‌ به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۲۱ است. اسکرین‌شات یاد شده همچنین مشخص می‌کند که می نوت ۲ پرو از اندروید ۷.۰ نوقا بهره خواهد برد. بد نیست اشاره کنیم که این سیستم‌عامل به نسخه‌ی جدید رابط کاربری انحصاری شیائومی موسوم به MIUI v8.6.9.8 مجهز شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد تا دو مدل معمولی از می نوت ۲ را در کنار یک مدل پرو از این محصول معرفی کند. البته در صورتی که این خبر حقیقت داشته باشد چندان هم جای تعجب نخواهد بود چراکه پیش از این در مورد پرچم‌دار کنونی شیائومی یعنی گوشی‌هوشمند می ۵ نیز اقدامی مشابه انجام شده است. بر اساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده، می نوت ۲ از نمایشگری ۵.۷ اینچی بهره می‌برد که در دو مدل معمولی کیفیت فول‌ HD و در مدل پرو کیفیت QHD خواهد داشت. بدنه‌ی این محصول نیز از جنس فلز و شیشه ساخته شده و افزون بر این انتظار می‌رود یک دکمه‌ی فیزیکی هم در پایین نمایشگر تعبیه شود. علاوه بر آنچه اشاره شد، اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند، صفحه‌نمایش گوشی‌هوشمند می نوت ۲ شیائومی از دو طرف خمیده خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که چند هفته قبل رندرهایی از مدل صفحه‌تخت محصول مورد بحث نیز منتشر شده است. در زیر می‌توانید اسکرین‌شاتی که گفته شده از گوشی‌هوشمند می نوت ۲ پرو تهیه شده را مشاهده کنید.

Xiaomi Mi Note 2 Pro

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات