فیز وان از دیجیتال بک ۱۰۰ مگاپیکسلی به همراه دو لنز جدید رونمایی کرد

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیز وان در جریان نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶، از افزونه‌ی دیجیتال بک جدید ۱۰۰ مگاپیکسلی در کنار دو لنز مخصوص سنسور‌های مدیوم فرمت پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

شرکت فِیز وان (Phase One) که به تولید دوربین‌های مدیوم فرمت می‌پردازد، نسخه‌ی جدید و ارزان‌تری از Digital Back با رزلوشون ۱۰۰ مگاپیکسلی خود را در رویداد عکاسی فتوکینا ۲۰۱۶ معرفی کرد. این شرکت هم‌چنین از دو لنز جدید از سری حلقه‌ی آبی را رونمایی کرد. افزونه‌ی دوربین دیجیتال بک جدید فیز‌ وان، در خانواده‌ی IQ1 این برند قرار می‌گیرد و به تمام دوربین‌های سری XF این شرکت و هم‌چنین مدل‌های H برند هسل‌بلاد متصل خواهد شد.

دیجیتال بک فیز وان

دیجیتال بک جدید فیز وان از همان سنسور ۵۳.۷ در ۴۰.۴ میلی‌متری و گستره‌ی دینامیکی با ۱۵ استاپ مدل‌های گران‌ IQ3 بهره می‌برد. اما فیز وان با کاستن تعدادی از قابلیت‌های عکاسی و برخی امکانات اعم از HDMI و وای‌فای، موفق به کاهش قیمت آن شده است. مدل‌های IQ1 دیجیتال بک‌های فیز‌وان توانایی انتقال توان و شارژ را با بدنه‌های دوربین‌های XF را ندارند. این دستگاه‌ها هم‌چنین از شاتر الکترونیکی بی‌بهره هستند. عدم تجهیز به اخطار نوردهی و ابزار مناطق نوردهی، از دیگر کمبود‌های دیجیتال بک جدید فیز وان نسبت به مدل‌های گران‌تر این شرکت است. 

در صورتی که هر یک از دوربین‌های XF فیز وان را با افزونه‌ی IQ3 خریداری کنید، این شرکت پیشنهادات و تخفیف‌های خوبی را هنگام خریداری لنز‌ها ارایه می‌دهد که می‌توان به هدیه‌ی یک لنز تا قیمت ۶۹۹۰ دلار اشاره کرد. اما متاسفانه این گزینه‌ها هنگام خریداری IQ1 معرفی شده، در دسترس نخواهد بود.

لنز‌های جدید اشنایدر کروزناخ

لنز اشنایدر کروزناخ

فیز وان در فتوکینا ۲۰۱۶ از دو لنز جدید خانواده‌ی حلقه آبی نیز رونمایی کرد. این دو لنز واید و تلفه‌فوتو مخصوص دوربین‌هایی با سنسور بزرگ‌ طراحی شده‌اند. این لنز‌ها که تولید شرکت مطرح اشنایدر کروزناخ هستند، در نسخه‌ی عریض ۴۵ میلی‌متری LS با F3.5 همان ۴۸ درجه زاو‌یه‌ی دید را ارایه می‌کند که لنز‌های ۲۸‌ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم ارایه می‌کنند. حروف LS در نام این لنز به معنی شاتر برگی (Leaf Shutter) است که بدین ترتیب دوربین را قادر می‌سازد در سرعت‌های بالای شاتر تا ۱/۱۶۰۰ ثانیه، با فلش به خوبی هماهنگ باشد. این لنز از ۱۰ المان در ۷ گروه تشکیل شده است هر دو حالت فوکوس خودکار و دستی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در نهایت نیز باید به حداقل فاصله‌ی فوکوس ۵۵ سانتی‌متری آن اشاره کرد.

لنز دوم نیز از برند اشنایدر کروزناخ و با مشخصات ۱۵۰ میلی‌متری LS با F2.8 است. این لنز عملکرد مشابهی با نمونه‌های ۹۴ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم دارد. لنز مذکور نیز از شاتر برگی بهره می‌برد و توانایی همگام بودن با فلش را تا سرعت ۱/۱۰۰۰ ثانیه را دارد. حداقل فاصله‌ی فوکوس در این لنز تله‌فوتو نیز ۱۰۰ سانتی‌متر است. در ساخت این لنز از ۸ المان در ۷ گروه استفاده شده است و می‌توان از فیلتر‌های پیچی در آن بهره برد. فیز وان ادعا می‌کند که این لنز در زمینه‌ی ایجاد پدیده‌ی بوکه و تار کردن پس‌زمینه فوق‌العاده است.

دیجیتال بک ۱۰۰ مگاپیکسلی فیز وان IQ1 با قیمت ۳۲۹۹۰ دلار به فروش خواهد رسید. همچنین لنز‌های اشنایدر کروزناخ ۴۵ میلی‌متری با قیمت ۵۹۹۰ دلار و نسخه‌ی ۱۰۵ میلی‌متری نیز با برچسب قیمت ۶۹۹۰ دلار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات