فرناندو آلونسو در آغاز دور اول گرندپری سنگاپور رویای حضور روی سکو را داشت

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فرناندو آلونسو اظهار کرد پس از حادثه‌ای که در شروع گرندپری سنگاپور روی داد، با کنترل اوضاع امید به کسب مقام و قرار گرفتن بر روی سکوی جوایز را داشت.
تبلیغات

آلونسو در دور اول از رده‌ی نهم به رده‌ی پنجم صعود کرد و تا توقف اول خود در پیت‌استاپ دارای مقام پنجمی بود.

در نهایت راننده‌ی اسپانیایی تیم مک‌لارن از سباستین فتل از تیم فراری و مکس وشتاپن از تیم رد بول عقب ماند و با کسب مقام هفتم به کار خود در این مسابقات پایان داد.

آلونسو گفت:

زمانی‌که در رده‌ی پنجم بودم، امید به کسب مقاوم اول تا سوم داشتم. اگر در دور اول گرندپری سنگاپور شما در رده‌ی پنجم قرار گیرید، با توجه به تجربیات گذشته می‌توانید انتظار داشته باشید تا اتفاقی در بین خودروهای جلویی شما روی دهد و حتی کسب مقام سومی دور از ذهن نخواهد بود.

اما در این روز پیش روی من اتفاقی روی نداد و فتل و وشتاپن به‌سرعت خودشان را به من رساندند و از من سبقت گرفتند.

احساس می‌کنم جایگاه هفتمی بعد از دو راننده‌ی مرسدس بنز، دو راننده‌ی ردبول و دو راننده‌ی فراری بهترین دستاوردی است که می‌توان حاصل کرد. تا به‌حال در گرندپری سنگاپور تیم چهارم نبوده‌ایم و امروز با استفاده از استراتژی و تیم خوبی که داریم به این مقام نایل آمدیم و من خوشحال هستم.

جنسون باتن هم‌تیمی آلونسو هم شروع خوبی داشت اما زمانی‌که سعی داشت از برخورد با نیکو هالکنبرگ از تیم فورس ایندیا جلوگیری کند، اتومبیلش دچار سانحه شد. او ۴۳ دور را با همین وضعیت سپری کرد و در نهایت به دلیل توقفات زیاد جهت تعمیر آن روز را روز پیت‌استاپ نامید.

باتن گفت: "اگر بخواهم منصفانه قضاوت کنم، مسابقه در همان دور اول برای من تمام شد."

شروع خوبی داشتم و پهلو به پهلوی والتری بوتس رانندگی می‌کردم اما ندیدم اتومبیل هالکنبرگ وارد مسیر شد تا زمانی‌ که دقیقا جلوی من ظاهر شد و دیگر دیر شده بود. مجبور بودم به‌سمت راست بروم اما در واقع در سمت راست مسیری برای عبور نبود. در نتیجه با باله‌ی جلویی اتومبیلم به او خوردم که در این برخورد باله شکست و پس از آن کانال‌های ترمز و کف اتومبیلم از بین رفت. در توقف اولم در دور اول دماغه‌ی جدید روی اتومبیلم نصب شد و تایرهای نو جایگزین شدند اما باتوجه به خسارتی که ایجاد شده بود بالانس اتومبیلم از بین رفته بود و در حال رانندگی بدون اعمال نیروهای رو به پایین بودم. دلیلی که باعث توقفم شد، ترمزهایم بود. باتوجه به خسارتی که به مجاری ترمز وارد آمده بود، نگران عدم کارکرد صحیح آن‌ها بودیم.

باتن به‌عنوان هم‌تیمی آلونسو آمده بود تا عملکرد او را کامل کند اما مک‌لارن به کسب مقام هفتمی بسنده کرد.

باتن افزود:

فرناندو امروز عالی کار کرد، من واقعا فکر نمی‌کردم او با اتومبیلش بتواند هفتم شود. او بهترین بود و دیگران مشکلاتی داشتند. به او ادای احترام می‌کنم چون او امتیازاتی که می‌توانست را جمع کرد و در مسابقه‌ی آتی ما همچنان در کورس رقابت خواهیم بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات