ماسا و باتن سال آینده کجا مسابقه خواهند داد؟

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رانندگان معروف و قهرمانان سابق مسابقات رالی در پشت پرده فعالیت می‌کنند. شاید آنها را پشت فرمان در مسابقات نبینید اما این به معنای بازنشستگی کامل آن ها نیست.
تبلیغات

فلیپ ماسا (Felipe Massa) و جانسون باتن (Jenson Button) در فصل بعد در رده‌ی فرمول یک نخواهند بود، اما این به آن معنی نیست که آنها هرگز مسابقه نخواهند داد. مانند بسیاری از رانندگان سابق فرمول یک قبل آن‌ها که از فرمول یک بازنشسته شده اند، در حال ارزیابی ضوابط و رشته‌های مسابقه‌ای دیگر هستند که فصل آینده در آن به رقابت بپردازند. با زومیت همراه شوید.

ظاهرا برای ماسا انتخاب‌ها به DTM  ،WEC و یا فرمول E محدود شده است. سری ماشین تور محبوب (و به شدت رقابتی) آلمان، DTM مقر بسیاری از رانندگان بازنشسته‌ی فرمول یک شده است؛ مثل میکا هاکینن (Mika Hakkinen) ، دیوید کولتارد (David Coulthard) ، جین آلسی (Jean Alesi) و هنیز هارالد فرنتزن (Heinz-Harald Frentzen).

اداره تحقیقات فدرال مسابقات قهرمانی جهانی استقامت (مسابقه‌ای  با تیتر Le Mans) بسیاری از رانندگان سابق فرمول یک را جذب کرده که در میان آن‌ها نام‌هایی مانند مارک وبر (Mark Webber)، آنتونی دیویدسون (Anthony Davidson) و الکس اورز (Alex Wurz) قابل توجه هستند.

رانندگان سابق فرمول یک، هر دو مسابقات قهرمانی فرمول E را تا کنون برنده شده‌اند؛ مانند نلسون پیکه جونیور (Nelson Piquet Jr) و سپاستین بومی (Sebastien Buemi). ماسا در گفت و گویش با سایت Motorsport گفته است که علاقه‌ای به بازگشت به ماشین های ایندی (IndyCars) در ایالات متحده و ماشین‌های موجود در سرزمین مادری‌اش برزیل (همان کاری که رابین باریچلو انجام داد) ندارد.

باتن در شرایطی کمی متفاوت‌تری سپری می‌کند، هرچند خروج او از فرمول یک به عنوان فرصت مطالعاتی موقت در نظر گرفته شده است. قهرمان سابق جهان یک صندلی عقب در مک لارن (McLaren) و کمی زمان استراحت شخصی گرفته است. اما با توجه به این مسئله که مسابقه دادن در خون اوست به نظر نمی رسد که کناره گیری او به طول بینجامد. قهرمان سابق جهان در گفت و گو با Motorsport در گزارش جداگانه‌ای مشخص می‌کند که می‌تواند رالی کراس (rallycross) یا سری سوپر GT ژاپن را امتحان کند.

هرچند رالی کراس هنوز هم بسیاری از رانندگان فرمول یک همانند مسابقات رالی‌های جهانی و سری‌های دیگر، قهرمان سابق فرمول یک ژاک ویلنوو (Jacquee Villeneuve)  درمسابقات قهرمانی رالی کراس FIA 2014 و قهرمان فعلی در سری رقابتی جهانی رالی کراس، اسکات سرعت، که یک بار در فرمول یک رانندگی کرده است را جذب می‌کند. چندین راننده‌ی سابق فرمول یک با شهرت کمتر در سوپر GT به رقابت پرداخته‌اند، از جمله دیوید برابهام (David Brabham)، پدرو دلاروز (Pedro de la Rosa) ، رالف شوماخر (Ralf Schumacher)، تونیو لیوزی (Tonio Liuzzi) و هیکی کوالاینن ( Heikki Kovalainen).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات