فروش اولیه گلکسی نوت 7 در مقایسه با گلکسی نوت 5، ۲۵ درصد بیشتر بوده است

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای ارائه شده نشان از افزایش ۲۵ درصدی فروش گلکسی نوت ۷ پیش از فراخوانی این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل پیش دارد.
تبلیغات

آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار وضعیت مناسبی داشته و در مسیر رسیدن به یک فروش بالا قدم گذاشته بوده است، حال آنکه مشکل باتری این گوشی کره‌ای‌ها را وادار به فراخوانی محصولات خود از بازار و توقف فروش کرده است. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط BayStreet Reasearch گلکسی نوت ۷ پس از عرضه طی ماه گذشته‌ی میلادی، شروع خوبی داشته، بطوریکه آمارها نشان از این دارد که گلکسی نوت ۷ در مقایسه با گلکسی نوت ۵ بیش از ۲۵ درصد فروش بالاتری را تجربه کرده است. 

کلیف مالدونادو، تحلیل‌گر BayStreet در این خصوص می‌گوید:

ایجاد مشکل انفجار باتری برای سامسونگ را باید یک بدشانسی بزرگ خواند، چراکه گلکسی نوت ۷ در جایگاهی بود که می‌توانست حتی عملکردی بهتر از گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج داشته باشد. ما پس از فراخوانی گلکسی نوت ۷ سامسونگ برآوردهای خود از فروش این گوشی هوشمند را به ۶۰ درصد فروش گلکسی نوت ۵ کاهش داده‌ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم که کاربران تا چه زمانی خاطره‌ی انفجار باتری گلکسی نوت ۷ را به یاد خواهند داشت. در بهترین حالت وضعیت سامسونگ را باید شبیه کمپانی‌های خوردوسازی تشبیه کرد که پس از انجام برنامه‌‌ی فراخوانی کاربران دوباره به محصول مورد نظر اعتماد می‌کنند. بدترین سناریو به یاد داشتن این موضوع است که می‌تواند در انتخاب کاربران در گذر زمان نیز تاثیرگذار باشد. 

گزارش بی استریت نشان از این دارد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه‌‌ی سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ بیش از ۶ درصد کاهش یافته که بالغ بر ۷.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را شامل می‌شود. 

بلومبرگ نیز با انتشار گزارشی، گلکسی نوت ۷ را تلاش سامسونگ برای مقابله با آیفون‌های جدید اپل خوانده است. به گزارش بلومبرگ، متخصصان سامسونگ تصمیم گرفتند تا گلکسی نوت ۷ را به همراه ویژگی‌های جدید در کنار طراحی زیبا و چشم نواز راهی بازار کنند تا این گوشی هوشمند به عنوان یک گوشی پرچمدار در بازار مطرح شود، چراکه به علت انتشار گزارش‌هایی در مورد عدم تغییرات گسترده در آیفون ۷ نسبت به نسل گذشته، این بهترین فرصت برای خودنمایی سامسونگ بود. همین موضوع متخصصان سامسونگ را بر آن داشت تا محصول خود را هر چه زودتر راهی بازار کنند. 

بی‌استریت پیش‌بینی کرده که شماری از خریداران احتمالی گلکسی نوت ۷ به سمت گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ سوق پیدا کنند، حال آنکه شمار دیگری از خریداران نیز به سمت آیفون ۷ پلاس و وی ۲۰ ال‌جی متمایل خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات