رئیس تیم فرمول یک فراری از استراتژی به کار گرفته شده در رانندگی رایکونن حمایت کرد

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مائوریزیو ارایوابین مدیر تیم فرمول یک فراری، هنوز پیت استاپ سوم رایکونن در گرندپری سنگاپور را کاری درست می‌داند.
تبلیغات

با ابتکار عمل تیم مرسدس بنز در زمان انجام پیت استاپ، این لوئیس همیلتون بود که با تعویض تایرهای جدید سوپرسافت، گوی سبقت را از رایکونن ربود و در حرکتی شگفت‌انگیز او را که در آن لحظه در مقام سوم بود کنار گذاشت.

تیم فراری دو راه داشت، یا باید به رایکونن اجازه می‌داد او ۱۶ دور دیگر مسابقه را با همان تایرهای نرم‌اش ادامه دهد و امید داشته باشد همیلتون نتواند فاصله‌اش را به‌دلیل تعویض تایری که انجام داد با او جبران کند یا باید به‌سرعت تایرها را تعویض می‌کرد.

به رایکونن اعلام شد که باید برای تعویض لاستیک‌هایش به پیت‌استاپ بیاید اما همیلتون از این زمان از دست رفته‌ی فراری به نحو عالی استفاده کرد و از رایکونن جلو افتاد و تا پایان مسابقه نیز مقام خود را حفظ کرد.

زمانی‌که خبرگزاری Autosport از فراری پرسید آیا به نظر شما این تصمیم درست بود، ارایوابین گفت: "قطعاً به طور ۱۰۰ درصد درست بود و شما باید نگاهی به داده‌ها بیندازید. اگر با استفاده از همان تایرهای نرم، مرسدس بنز از ما جلو می‌افتاد، این مطلب ما را بسیار عصبانی می‌کرد. ما تصمیم گرفتیم به داده‌هایمان نگاهی بیندازیم. بعد از آن باید از درست بودن داده‌هایمان مطمئن می‌شدیم.»

رایکونن معتقد است فراری از مسابقات چیزهایی فرا می‌گیرد اما مطمئن نیست به چه بهایی باید تجربه کسب کرد.

زمانی‌که از او پرسیده شد اگر بدون تعویض تایرهایش به مسابقه ادامه می‌داد آیا رده‌اش را حفظ می‌کرد یا خیر، او پاسخ داد: "ممکن بود تا پایان در این رده باقی می‌ماندم. اما هنوز نمی‌دانم آیا تیم‌های دیگر می‌توانستند از من جلو بیفتند یا خیر. کارهای بهتری می‌توانستیم انجام دهیم اما مشخصاً بعد از مسابقه گفتنش آسان است.»

او افزود: "آن‌ها برای کسب مقام بهتر و پیش افتادن از ما برنامه‌ریزی کردند و جواب گرفتند. همه‌ی تلاشم را انجام دادم و متأسفانه نتیجه بهتر از آن که پیش آمد، نشد."

گرندپری سنگاپور 2016 مسابقات فرمول یک

سباستین فتل: استراتژی کلیدی برای بازیابی و جبران

بعد از نقص فنی ایجاد شده در سیستم تعلیق خودروی فتل که منجر شد او هنگام زمان‌گیری موفق به ثبت زمان مناسب نشود و در جایگاه انتهایی برای استارت مسابقه قرار گیرد در نهایت او مسابقه را با مقام پنجمی پشت سر رایکونن به پایان رساند.

او از استراتژی توقف دومرحله‌ای استفاده کرد و با لاستیک‌های سافت خود عملکرد بسیار خوبی داشت و پس از تعویض آن‌ها به نوع اولتراسافت، تبحر خود را به رخ همگان کشید.

سباستین فتل اظهار داشت: "اگر شما مجدداً مسابقه را بدون ورود خودروی ایمنی تماشا کنید، بهتر می‌توانستیم به مسابقه بپردازیم اما من فکر می‌کنم استراتژی مورد استفاده در این مسابقه به کمک ما آمد تا بتوانیم در پایان مسابقه در رده‌های بالا قرار بگیریم."

او افزود: "مشخصاً امیدوار بودم خودروی ایمنی مجدداً در برخی موارد وارد شود تا بتوانم به رده‌های بالا برسم. آن موقع هر اتفاقی ممکن بود بیفتد. من با استفاده از تایرهای جدیدم توانستم رقبایم را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارم. البته خودروی ایمنی هم که برایمان مانند یک سورپرایز بود، وجود نداشت."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات