دل از اولین لپ تاپ‌ های Alienware سازگار با واقعیت مجازی رونمایی کرد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی دل اولین نوت بوک‌های سازگار با واقعیت مجازی خود را معرفی کرد. این لپ‌تاپ‌ها از نظر مشخصات فنی به قدری قدرتمند هستند که می‌توان آنها را با کامپیوترهای رومیزی مقایسه کرد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اولین لپ‌تاپ‌‌های سازگار با واقعیت مجازی دل معرفی شدند. این دستگاه‌ها از پردازنده‌های گرافیکی سری خانواده انویدیا GeForce GTX 10 بهره خواهند برد که لپ‌تاپ‌های دل را در سطح کامپیوترهای رومیزی قرار می‌دهند. دل برای کنترل گرمایش دستگاه‌ها از ساختار جدیدی استفاده کرده که در نتیجه به مقاومت این محصول در برابر ضربات نیز افزوده است. در ادامه به مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های جدید دل نگاهی خواهیم انداخت.

لپ‌تاپ Dell Alienware 17

لپ‌تاپ Dell Alienware 17 را می‌توان پرچمدار دل خواند که از پردازنده‌های اورکلاک شده‌ی Core i7 سری K اینتل و حافظه DDR4 با سرعتی تا سقف ۲۶۶۷ مگاهرتز استفاده خواهد کرد. در صورتی که از خریداران این نوت بوک باشید می‌توانید قابلیت ردیاب چشمی Tobii را نیز سفارش دهید. عملکرد این تکنولوژی به این صورت است که ردیاب چشمی به لطف اپلیکیشن Overwolf می‌تواند چشمان گیمر را تعقیب کرده و همزمان دوربین بازی را با توجه به سمتی که گیمر به آن خیره شده است تغییر دهد. در کنار این قابلیت جذاب، Tobii امکان دیگری اضافه می‌کند که به لطف آن دستگاه می‌تواند حضور کاربر را متوجه شود.

به لطف این قابلیت شما می‌توانید تجربه بهتری در گیمینگ داشته باشید و از چشمان خود برای تعویض جهت دوربین بازی استفاده کنید. همچنین می‌توان با استفاده از قابلیتی که دوربین Tobii دارد با حضور خود لپ‌تاپ را از حالت قفل خارج کرده و با دور شدن از لپ‌تاپ، آن را به حالت قفل ببرید که این موضوع می‌تواند میزان امنیت لپ‌تاپ را نیز بالا ببرد.

مشخصات سخت‌افزاری Alienware 17

  • پردازنده اینتل Core i7 که می‌توان نهایت تا مدل 6820HK انتخاب کرد، این پردازنده‌ها اورکلاک داینامیک تا سقف ۴.۱ گیگاهرتز خواهند بود
  • کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم GDDR5، ای‌ام‌دی Radeon RX 470 با ۸ گیگابایت رم GDDR5، انویدیا GeForce GTX 1070 با ۸ گیگابایت رم GDDR5 و انویدیا GeForce GTX 1080 با ۸ گیگابایت رم GDDR5 (از آبان ماه)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز که می‌توانید این میزان را تا سقف ۳۲ گیگابایت افزایش دهید
  • حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلف که از SATA و PCIe می‌توانید انتخاب کنید، یکی از پیشنهادها شامل ۱ ترابایت PCIe (درایو بوت)، ۱ ترابایت PCIe (ذخیره‌سازی) و ۱ ترابایت 7200RPM SATA (ذخیره‌سازی ۶ گیگابیت بر ثانیه) می‌شود
لپ تاپ Dell Alienware 17

لپ‌تاپ Dell Alienware 15

لپ‌تاپ Dell Alienware 15 با پردازنده گرافیک ای‌ام‌دی و انویدیا همراه خواهد بود که کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 سازگار با واقعیت مجازی نیز شامل آنها می‌شود.

این لپ‌تاپ از صفحه ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی ۳۰۰ نیت و پنل IPS ضد تابش خیره کننده بهره برده و ‌در هنگام خرید می‌توان سفارش امکاناتی مانند صفحه ۱۲۰ هرتزی با قابلیت جی-سینک انویدیا و UHD IGZO برای رزولوشن 4K داد.

مشخصات سخت‌افزاری Alienware 15

  • پردازنده اینتل Core i5 که می‌توان نهایت تا مدل Core i7 6820HK انتخاب کرد، این پردازنده‌ها اورکلاک داینامیک تا سقف ۴.۱ گیگاهرتز خواهند بود
  • کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم GDDR5، ای‌ام‌دی Radeon RX 470 با ۸ گیگابایت رم GDDR5، انویدیا GeForce GTX 1070 با ۸ گیگابایت رم
  • ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز که می‌توانید این میزان را تا سقف ۳۲ گیگابایت افزایش دهید
  • حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلف که از SATA و PCIe می‌توانید انتخاب کنید، یکی از پیشنهادها شامل ۱ ترابایت PCIe (درایو بوت)، ۱ ترابایت PCIe (ذخیره‌سازی) و ۱ ترابایت 7200RPM SATA (ذخیره‌سازی ۶ گیگابیت بر ثانیه) می‌شود

دل همچنین از لپ‌تاپ Alienware 13 رونمایی کرده است که گفته شده از آن می‌توان به عنوان یک دستگاه کامپکت سازگار با واقعیت مجازی یاد کرد. این لپ‌تاپ نیز از پردازنده‌های گرافیکی سری انویدیا GeForce GTX 10 بهره می‌برد.

لپ‌تاپ‌های جدید Alienware 15 و 17 قرار است ۹ مهر عرضه شوند و Alienware 13 نیز برای عرضه در آبان ماه امسال در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات